Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj w komnatach Heroes VI!
rejestracjalogowanieRSSFB

Loch





Skryj się, obserwuj, poznawaj. A gdy nadejdzie odpowiednia pora, zaatakuj z ciemności.



Barwy: 50 odcieni purpury i czerń

Symbol: Smok

Wiara: Malassa, Smocza Bogini Ciemności

Królestwo: Ygg-Chall; Ciemność Poniżej

Stolica: Konos, Labirynt Cieni



INFORMACJE OGÓLNE

Choć miasto czarnoksiężników towarzyszy serii o Bohaterach Mocy i Magii od części pierwszej, to Loch pojawił się w sadze dopiero w HoMM3 i został później "zaadaptowany" w HoMM5. Wbrew obiegowej opinii ojczystym terenem smoków, minotaurów i innych chimerycznych stworów były nie podziemia, ale bagna. Tyle tytułem historii miasta.

Loch w HoMM6 zamieszkiwany jest przez Mroczne elfy jak Zabójcy czy Przyczajone oraz Bezimiennych- jednym słowem sługów i wyznawców Malassy, Smoczej Bogini Ciemności. Prócz tych dwóch ras można w "Ciemności Poniżej" znaleźć także magiczne stwory: Mantykory, Obserwatorów czy podarowane mrocznym elfom przez Karmazynowych Czarodziei Minotaury. Wisienką na torcie Lochu są same dzieci Malassy - Czarne Smoki.

W podziemiach można też spotkać Żywiołaki Ciemności. W głębinach Otchłani podobno oprócz starożytnych miast i świątyń Bezimiennych znajdują się też Ukryte Domy Smoczych Rycerzy Malassy, a w nich Córy Malassy, czyli smoczy rycerze w smoczej formie.

Armiami Lochu dowodzą Ostrza Mroku oraz Czarownicy. Ich specjalnością jest naznaczanie wrogów, w celu zadania im dodatkowych obrażeń przez wojska, jak i zatruwanie ofiary.



HISTORIA

Mroczne elfy "narodziły się" w roku 540 RSS (24 lata przed H6), gdy królestwo Tarlad (obecnie Czarny Las) zostało najechane przez archanioła Michała i cesarza Liama. Władczyni tej krainy - królowa Tuidhana - z racji przeważających sił wroga zgodziła się na zawarcie paktu z Malassą zaproponowanego przez Bezimiennych. Cena okazała się wysoka - włączając w to samą zmianę wyglądu elfów - ale w zamian Tuidhana przegoniła najeźdźców, jak i elfiego króla Arniela, który ostrzył sobie zęby na jej królestwo.

W roku 566 RSS (2 lata po H6) król Arniel, jak i większość jego dworu, zginęła w pożarze, który pochłonął Brythiggę, święte drzewo elfów. Podejrzenie o podłożenie ognia padło na mroczne elfy, które dostały jeden tydzień na ucieczkę poza granice Irollanu. Po tym czasie wszelkie wszelkie mroczne elfy miały być zabite bez litości. Tuidhana i garstka jej zwolenników pozostałą w Tarladzie, by spowolnić armie elfów i tam też zginęła, gdy reszta mrocznych elfów uciekła pod ziemię, kierowana przez Bezimiennych.

Dwadzieścia lat później Smoczy Rycerze przedstawili dowód, że to demony były odpowiedzialne za pożar. Wysłano poselstwa do mrocznych elfów z ofertą powrotu, ale było już na to za późno.

Przebywając pod ziemią mroczne elfy weszły w konflikt z krasnoludami o surowce i przestrzeń życiową. Po zniszczeniu przez krasnoludy świątyni Malassy, wojna rozgorzała na pełną skalę. Wojna pod Górą, którą elfy przegrywały, dopóki nie otrzymały pomocy od kultystów demonów. Mimo wszystko elfy zeszły głębiej pod ziemię, do starożytnych ruin miasta Bezimiennych - Ygg-Chall.

Minęło 100 lat od Drugiego Zaćmienia i obecnie w roku 560 RSS część elfów, zmęczona ciągłą ucieczką i ukrywaniem się, myśli o powrocie na powierzchnię do swych leśnych braci, inni zaś rozważają ofertę demonów. Ale są jeszcze inni, którzy widzą trzecią, złotą drogę na ocalenie swego ludu...



KULTURA

Mroczne elfy podzielone są na klany. Każdy z klanów ma swego przywódcę, lecz od czasu śmierci Tuidhany brakuje króla czy królowej, który zjednoczyłby je pod swym berłem. Choć istnieje wiele klanów, liczą się głównie trzy: Klan Blizny Duszy, Klan Cienistego Czerepu i Klan Znamienia Cienia.

Oprócz podziału na klany, mroczne elfy podzielone są na dwie kasty: tych co mogą wytrzymać nieustanne szepty Malassy i nie oszaleć oraz tych, którym się to nie udaje.

Mroczne elfy odróżniają się od swych leśnych kuzynów kolorem skóry, która jest blada. Choć włosy mają dowolnego koloru, zazwyczaj farbują je na purpurę, w hołdzie Tuidhanie. Ich ubrania są zazwyczaj koloru czarnego.

Mroczne elfy nie używają Gwiezdnego Srebra jak pozostałe elfy, lecz Stali Cienia występującej w najgłębszych pieczarach Otchłani.



LOCH NA POLU BITWY

Wojska mrocznych elfów są małoodporne i giną szybko. Nadrabiają to jednak niewidzialnością, ale zdolnościami specjalnymi powodującymi brak kontrataku.

Zabójcy i Cienie rozpoczynają bitwę niewidzialni. Dzięki czemu mają zwiększony zasięg ruchu jak i zadają większe obrażenia. Cienie dodatkowo zatruwają cel.

Przyczajone i Tancerki Czakramów są strzelcami Lochu. Ich atak specjalny może trafić kilka celów, lecz często też własne jednostki.

Czyhający w Cieniu i Cichy Obserwator są dość kruchymi strzelcami, ale za to trafiony przez nie cel otrzymuje obrażenia przez następne 2 tury. Zdolność specjalna pozwala na zwiększenie obrażeń zadawanych wskazanemu celowi.

Mantykora i Skorpikora to dość szybkie jednostki latające, na dodatek obniżające obronę celu. Potrafią zaatakowac przeciwnika tak, by nie oddał, ale zadają przy tym mniejsze obrażenia.

Bezimienny i Bezimienny Władca Marionetek atakują bez ryzyka kontrataku, jednak są dość słabymi jednostkami. Nadrabiają za to zdolnościami specjalnymi: rozproszeniem pozytywnych czarów i efektów jak i przejęciem kontroli nad wskazanym wrogiem.

Minotaury i Minotaury Strażnicy nie dość, że są wytrzymałe, to jeszcze potrafią zaatakować przeciwnika, nim on wykona swój atak. Ich kolejną zaleta są wysokie morale.

Smoki Cienia i Czarne Smoki zadają dodatkowe obrażenia co turę, jak i obniżają morale wrogów. Ich ataki dodatkowo zwiększają podatność celu na magię ciemności. Czarny Smok jest niewrażliwy na czary, co jest zarówno zaletą, jak i wadą.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VI". Redakcja, kontakt