Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj w komnatach Heroes VI!
rejestracjalogowanieRSSFB

Fabuła


W dynastii powiązanej krwią, a przerwanej zdradą, dziedzic się narodził...

Akcja szóstej części sagi Heroes of Might and Magic rozpoczyna się 400 lat przed wydarzeniami przedstawionymi w poprzedniej części. Legendarny archanioł, który zginął podczas Wojen Starszych Ras, wraca zza grobu z zamiarem zemsty. Pod pozorem przygotowań do nadciągającej inwazji demonów, jednoczy ludność Ashanu przeciw swym starożytnym wrogom. Ale nie docenia dynastii z księstwa Gryfów...

Tyle oficjalnej zapowiedzi. Teraz krótkie przypomnienie historii świata, dla tych co nie pamiętają lub nie grali w Heroes V.

Ashan został stworzony przez Pierwotną Smoczycę Ładu - Ashę. Następnie stworzyła ona sześć Smoków Żywiołów i śmiertelne rasy, które zasiedliły Ashan i służyły smokom. Zazdrosny o jej dokonania, jej brat bliźniak, Pierwotny Smok Chaosu - Urgash, stworzył sześć zbrukanych lustrzanych odbić smoków żywiołów - sześciu Władców Demonów oraz rasę demonów. Pierwotne Smoki w końcu się ze sobą pożarły, skutkiem czego Urgash został uwięziony w ognistym jądrze Ashanu, a Asha zapadła w leczniczy sen na jednym z księżyców.
Z czasem o nich zapomniano i wyznawano tylko smoki żywiołów. W Ashanie powstawały i rozkwitały cywilizacje, aż w końcu przedstawiciele jednej z nich - Anioły - rozpętały krucjatę przeciwko innej - Istotom bez Oblicza. Wojna jaka rozgorzała przeszła do historii pod nazwą Wojny Starszych Ras i spowodowała upadek wszystkich istniejących cywilizacji. Podczas niej podobno nawet sami Smoczy Bogowie przelewali krew, która płynęła po Ashanie i z czasem uległa krystalizacji. Ta mieszanka smoczej krwi i magii znana była jako Smocze Żyły i okazała się cennym surowcem.
Po zakończeniu wojny, poszczególne rasy zaczęły powoli wychodzić z ery barbarzyńskiej i zakładać nowe cywilizacje. Przedstawiciel jednej z nich - mag Sal-Elam - dotarł podobno nawet do świadomości śpiącej Ashy i doznał oświecania, stając się Siódmym Smokiem. Mógł nawet fizycznie przemieniać się w smoka. Ten moment wyznacza zerową datę w nowym kalendarzu Ashanu, datowanym Rokami Siódmego Smoka.
Gdy Starsze Rasy walczyły miedzy sobą, demony rosły w silę. W końcu w roku 28 RSS rozpętały Wojny Ognia, podczas których zginęło większość aniołów. Wojna zakończyła się wygnaniem do specjalnie stworzonego dla nich więzienia w ognistym jądrze planety - do Sheogh. Ceną tego było jednak życie Siódmego Smoka. Samo więzienie okazało się również nie pozbawione wad. W skutek zdrady ucznia Sal-Elama, Sar-Shazzara, podczas zaćmień Krwawego Księżyca demony mogły swobodnie poruszać się po Ashanie, siejąc śmierć i zniszczenie.
Obecnie jest rok 564 RSS i nadciąga Drugie Zaćmienie.




Frakcje:

Thallan, bo tak zwie się ten kontynent Ashanu, jest kolebką kilku cywilizacji:


- Święte Imperium Sokoła: ludzkie imperium powstałe w roku 3 RSS, a zjednoczone przez Ronana Sokoła. Po zakończeniu Wojen Ognia i przyjęciu wśród siebie ocalałych aniołów, Brian Sokół ogłosił je Świętym Imperium Sokoła. Składa się ono z ośmiu księstw podległych koronie, lecz cieszące się de facto autonomią.

- Siedem Miast: Miasta magów założone w roku 62 RSS przez Sar-Shazzara, po schizmie wśród uczniów Sal-Elama. W roku 461 RSS jego uczeń, Belketh, natrafił na fragmenty manuskryptu Siódmego Smoka, a w nich na opis o nekromancji. Od tego czasu w Siedmiu Miastach rośnie w siłę kult wyznawców Pajęczej Bogini.

- Irollan - elfie królestwo. W latach 528-540 RSS doszło w nim do konfliktu między królową z jednych księstw - Tuidhaną - a królem elfów, Arnielem. Z pomocą pozostałej przy życiu Istoty bez Oblicza, Tuidhana uzyskała niezależność, tworząc podwaliny pod nową frakcję [tekst jest strasznie zatarty, nie potrafisz go odczytać].

- Wolne Miasta - związek miast-państw powstałych w roku 48 RSS, po tym jak niezadowoleni z decyzji Briana Sokoła, uciekli z jego imperium. Największe z nich to Stonehelm, zaś inne ważniejsze to: Foster' Reach, Listmoor, Eridan Crossing, Karthal oraz [tekst jest strasznie zatarty, nie potrafisz go odczytać].

- Grimheim - Królestwo pod Górą jest koalicją odosobnionych klanów krasnoludów. Każdy z sześciu klanów ma własnego króla, lecz każdy jest posłuszny Królowi pod Górami. Nie utrzymuje kontaktów z innymi frakcjami, dominują w nim tendencje izolacjonistyczne. Jednak już za kilkanaście lat będą mieli nowych sąsiadów, z którymi z rozpoczną wojnę.

- Ranaar i Wyspy Pao - Orki, efekt eksperymentu magów z Siedmiu Miast połączenia krwi demonów z energią ziemi i ludzkiego ciała, byli wykorzystywani jako oddziały szturmowe podczas Pierwszego Zaćmienia, a później jako niewolnicy w Siedmiu Miastach i Świętym Imperium Sokoła. W roku 467 RSS uciekli na wschód i na Wyspy Zaporowe na Oceanie Nefrytowym. W roku 504 RSS potężna flotylla magów i rycerzy, która miała na zawsze pozbyć się orków, zatonęła, co uznano za znak od smoczych bogów, by zostawić byłych niewolników w spokoju.

- Sheogh - więzienie demonów w ognistym jądrze planety. Rządzi nim sześciu Władców Demonów, dzieci Urgasha, którzy spełniają wolę swego śpiącego boga. Podczas zaćmień Krwawego Księżyca, między Sheoghiem a Ashanem powstaje szczelina, która pozwala demonom swobodnie przemierzać powierzchnię planety.

- Ygg-Chall - podziemne państwo klanów [tekst jest strasznie zatarty, nie potrafisz go odczytać], które powstanie za kilkanaście lat.

- Heresh - żyzna kraina, miejsce starożytnych cmentarzy i kilku posterunków kultu Bogini Śmierci. Z czasem powstanie tu królestwo [tekst jest strasznie zatarty, nie potrafisz go odczytać]

- Hashima - Królestwo Ośmiopłatkowego Kwiatu Lotosu, rządzone przez Wieczną Cesarzową, duchową i wojskową przywódczynię swojego ludu. Gady najwyraźniej szczególnie upodobały sobie mangę, anime oraz wszelkiej maści filmy rodem z Hong-Kongu. ;P




Choć wydarzenia Heroes VI toczą się podczas Drugiego Zaćmienia Krwawego Księżyca i inwazji demonów na Ashan, skupiać się mają przede wszystkim na piątce rodzeństwa z jednego z księstw Świętego Imperium Sokoła - Księstwie Gryfa.
Piętnaście lat temu głowa owego rodu, Paweł, zginął z rąk demona broniąc swych włości. Na tron wstąpił jego niepełnoletni syn - Sława - zaś w jego imieniu rządziła siostra Pawła - Szczupłana. Sława z czasem doczekał się pięciorga potomków i to na ich przygodach ma się skupić szósta część Heroesów.


Gryfici:

Kursywą podano analizę profilu psychologicznego bohaterów autorstwa naszego grotowego psychologa, Hubertusa ;) Tutaj wstęp:

Generalnie rodziny królewskie i szlacheckie zawsze były narażone na zachwiania równowagi psychicznej - też od strony środowiska, które wymagało od nich więcej niż od typowego szaraczka: ciągły stres, ważne decyzje, trudne rozmowy, konieczność planowania, ochrony majątku itp.
Kto dużo ma, ten dużo może stracić i musi też umieć rozgrywać swoje sprawy by przynajmniej nie stracić, a niestety nie każdy ma na tyle odporności by temu podołać. Poza tym trzeba pamiętać o niekorzystnym z biegiem lat typie krzyżowania u wyższych sfer, które prowadziło do kumulacji mutacji i zagęszczenia niekorzystnych cech, co z kolei prowadziło do osłabienia cielesnego przedstawicieli tych rodów. To samo widzimy w naszym gryfim psychiatryku, a więc sqaaaawk i do przodu! :P


Antoni
W oryginale: Anton

"Spoczywaj w pokoju ojcze. Księstwo jest w dobrych rękach. Niech Elrath spopieli serca twych zabójców."

Najstarszy syn księcia Gryfów, który w wieku 21 lat odziedziczył tron po śmierci Sławy. Od dzieciństwa słyszał głosy aniołów, które szeptały mu o chwale i czystości, a także o zepsuciu i zdradzie panującej w Ashanie (fachowo zwie się to schizofrenią paranoidalną). Pod wpływem tych głosów zaczął podejrzewać wszystkich niewystarczająco gorliwych w Elratha o zdradę i zakazał innych praktyk wiary niż te najbardziej ortodoksyjne.
Antek Policmajster będzie musiał zdemaskować kłamstwa i opowiedzieć się po jednej ze stron konfliktu.

Antoni - faktycznie schizofrenia paranoidalna z dominującymi urojeniami wielkościowymi, zapewne spadek genetyczny po Brianie Sokole. :P Obecnie Antoni jest w remisji, ale wydarzenia powodujące konieczność konfrontacji z własnymi decyzjami, spowodują nawrót fazy ostrej i kolejne wizje płomiennej Inkwizycji Światłości, so beware. :P


Anastazja
W oryginale: Anastasya

"Może i lepiej dla mnie, że jestem martwą. Ale to nie oznacza, że muszę to lubić."

Bliźniaczka Cyryla i jednocześnie ojcobójczyni. Po tym haniebnym czynie została stracona przez ukochanego brata - Antoniego. Została przywrócona do (nie)życia i wprowadzona w arkana nekromancji przez ciotkę Szczupłanę, lecz jednocześnie utraciła przez to wspomnienia. Nie pamięta nawet, czy rzeczywiście pozbawiła ojca życia, a jeśli tak, to dlaczego to uczyniła?
Będzie musiała odzyskać swą pamięć i odkryć prawdę stojącą za śmiercią Sławy.

Anastazja... ojejej to odwrócony kompleks Elektry - być może wolała być facetem i tak naprawdę zazdrościła ojcu penisa, tyle, że nie zemściła się za to na matce... Taka konfiguracja czynów sugeruje występowanie urojeń w formie osobowości schizotypowej z przewagą dezorganizacji uczuciowości wyższej. W ogóle w przypadku trupa mamy całkowitą dezorganizację i rozkład. Ale uwaga uwaga, nasza nieżywa bohaterka zagra w "Idź na całość"! Do wygrania jest Zonk, w postaci kolejnego spotkania z pałającym ogniem inkwizycji Antonim lub też bramka nr 1 w postaci rodzinnego happy endu, z lekką nutką dekadencji... Wybór oczywiście zależy od Ciebie, drogi graczu. :P


Cyryl
W oryginale: Kiril

"Nie sprzedałem swej duszy... ktoś inny to uczynił. Nie obchodzi mnie, czy miało to ocalić świat... będę ją miał z powrotem."

Bliźniak Anastazji, który po jej haniebnym uczynku, egzekucji i powrocie wśród (nie)żywych oszalał do reszty. Zaślepiony gniewem na skutek niemożliwości powstrzymania obu powyższych zdarzeń, zgodził się pomóc anielicy Sarah w podróży do piekła, by odnaleźć przyczynę odpowiedzialną za śmierć ojca i swej bliźniaczki.

Nosi charakterystyczną piekielną zbroję, w którą został zakuty podczas straszliwego rytuału (ofiarującego go mocom Sheogh), a który rozdarł jego duszę i wspomnienia i splótł je z potężnym demonem zamieszkującym zbroję (Metody*). Od tego czasu Cyryl i "Metody" walczą o kontrolę nad ludzkim ciałem, a polem bitwy jest dusza Gryfita.
Rozdarty między lojalnością między Przystanią (jako Cyryl) i Infernem (jako Metody), Cyryl będzie musiał wybrać, komu przysiąść lojalność.
*Metody - imię zmyślone, a nie rzeczywiste miano demona. Jeśli dobrze kombinuję, to nasza anielska Sara może okazać się owym demonicznym Metodym.

Cyryl to osobowość wieloraka i chroniczny syndrom PTSD. Doprowadziło to do pojawienia się dwóch skrajnych osobowości i dość karykaturalnej całkowitej integracji jednej z nich z Cieniem (to archetyp jungowski). Dla jasności - osobowość wieloraka powstaje na skutek silnego urazu psychicznego w dzieciństwie i prowadzi do rozszczepienia świadomości osoby na co najmniej dwie różne osobowości, zazwyczaj jedna z nich jest dominująca i robi różne przykrości tej drugiej słabszej.
PTSD to Posstraumatic Stress Disorder czyli zespół stresu pourazowego. To zaburzenie powstające w wyniku silnej traumy i prowadzi do ciągłego przeżywania na nowo owej sytuacji i zaburzeń depresyjno-paranoicznych, może też zmienić osobowość na typ lękowo-impulsywny. Demoniczny i rozdarty wewnętrznie Cyryl będzie dążył ze ślepą konsekwencją do tego co postanowisz, drogi graczu, więc wybieraj mądrze. ;p Jest on niebezpieczną zabawką w Twych rękach, puppet master na poziomie mistrzowskim wybitnie wskazany.



Sandor
Wygląda na to, że jest to węgierski odpowiednik imienia Aleksander

Śnieżne dziecko Księcia Sławy Gryfa
"Moja propozycja wyda ci się bardziej interesująca, gdy mój miecz znajdzie się przy twoim gardle."


Po dwóch latach nieobecności pewien kupiec wrócił do domu i zastał żonę z nowonarodzonym synem. Wytłumaczyła mu ona, iż pewnego śnieżnego dnia gdy myślała o swym mężu, połknęła płatek śniegu i tak zaszła w ciążę. Udając, że jej wierzy, kupiec wychowywał chłopca, aż któregoś dnia zabrał go ze sobą i sprzedał w niewolę. Po powrocie do domu wyjaśnił żonie, że chłopak roztopił się w upale.

Tyle odnośnie bajki opowiedzianej młodemu (Alek)Sandrowi przez ojca (czy kto mu to tam wmówił). Prawda jest taka, iż Sandor jest bękartem, dzieckiem z nieprawego łoża Sławy - prawego, honorowego i ogólnie wzoru cnót rycerskich paladyna - który kiedyś miał... prywatną audiencję u lady Elżbiety, swej pierwszej miłości. W związku ze swym pochodzeniem, Sandor od dziecka sprawiał kłopoty. Jego frustracja i gniew sprawiły, że jedyną osobą która go rozumiała stał się zbrojmistrz Sławy - ork Kraal.
W czasie konfliktu z sąsiadem Gryfitów - księciem Gerhartem z Księstwa Wilka - Sandor za uwolnił swoją siostrę Irenę z lochu jej męża, za co został wygnany ze Świętego Imperium. Kraal zabrał go do swych rodzinnych stron - Wysp Czerwonej Czaszki na dzikim archipelagu Pao Oceanu Nefrytowego.
Sandor powróci z armią orków do Świętego Imperium by zostać zdobywcą... lub zbawcą.

Sandor, cóż za wzruszająca historia rodem z telenoweli - takie rozpoczęcie życia może sugerować rozwój osobowości antyspołecznej, więc powinniśmy oczekiwać zimnego drania posługującego się brutalną siłą i podstępem, by wrócić na jakżeby inaczej, należny mu tron. Jest opętany żądzą zemsty za nieudane życie i chce chociaż w ten sposób wynagrodzić sobie trudne dzieciństwo. Styl działania impulsywno-kompulsywny sprawia, że Sandor jest łatwo manipulowalny, skazał się na całkowite wykorzenienie, nic go nie trzyma w jakichkolwiek moralnych karbach. Tak więc poprowadź go zgodnie ze swoją zachcianką, graczu. For the Horde! Niech maczugi zemsty spadną w wybraną stronę!


Irena
W oryginale: Irina

"Nie ma mowy i nie zmusisz mnie. Ja tutaj decyduję...

Córka Sławy oraz Cate (Katarzyny), która wolała chłopięce zabawy z Sandorem (bez skojarzeń :P), niż nudne przesiadywanie w bibliotekach czy kaplicach, jak jej młodsza siostra Anastazja. Wyszła za mąż za księcia Królestwa Wilka - Gerharta. W noc poślubną zrobiła mu z tyłka jesień średniowiecza, za co została wtrącona do zamkowego lochu. Nie na długo, Sandor przybył jej na ratunek i oboje musieli uciekać ze Świętego Imperium Sokoła - Sandor z orkiem Kraalem na Wyspy Pao, Irena do Hashimy, ziem nag.

Stała się z czasem potężnym przywódcą wojskowym nag, hartując swe serce w ten sposób, by stało się jej bronią przeciwko Gerhartowi.

Irena co nie chciała Wilka, zupełnie jak nasza Wanda, ale nawet to nie przesłoni nagiej prawdy, że choćby towarzystwo wężo-jaszczurów jest lepsze niż zwariowana gryfia rodzinka. Go on Irina, go on! Cicha woda potrafi się wzburzyć, a co dopiero cicha woda z kłębiącymi się wężami dowodzona przez potomkinię naszych psychiatrycznych ulubieńców? Przygotujmy się na choleryczną furię z głębin. Tak więc weź głęboki wdech i pod wodę, graczu. :P


Jak widać, ród Gryfów, poza typową szlachecką rządzą mordu współziomków, ma również problemy psychiczne: Antoni cierpi na schizofrenie paranoidalną, Anastazja ma zaniki pamięci i wpadła w depresję, Cyryl rozdwojenie jaźni, Sandor za to gniewem i wpadaniem w problemy chce zwrócić uwag ojca i reszty rodzeństwa, a Irena zaś nienawidzi mężczyzn i tłumi swoje emocje.
I pomyśleć, że potomek któregoś z nich zasiądzie pewnego dnia na imperialnym tronie... choć z drugiej strony, patrząc na to, co 400 lat później wyprawiała królowa Izabela i spółka, ich choroby mogą być usprawiedliwieniem dla tych szaleństw, jak też ogólnie stanu psychicznego szlachty w Imperium.


Oprócz powyższych bohaterów głównych, w grze zobaczymy bądź usłyszymy jeszcze o innych postaciach.

W pozostałych rolach:

Szczupłana
W oryginale: Sveltana, co jest grą słów: Svetlana (Swietłana) oraz svelte (smukła, szczupła).

Nazywam się Szczupłana, ciotka Sławy. Zostawiłam mój dom, by poświęcić me życie wyznawaniu Ashy, bogini Śmierci. Byłam uwielbiana i znana jako "Kwiat Północy", ale obecnie ludzie boją się mnie i nazywają wyrzutkiem, heretyczką bądź nekromantką...
Szczupłana, córka księcia Gryfów, który chciał syna, żyła z ciężarem bycia jedynym dzieckiem, niechcianym przez rodziców. W wieku 15 lat, po narodzinach swego brata Pawła, została odizolowana, gdy tymczasem jej brat został ogłoszony dziedzicem tronu. Była całkowicie zadowolona z tego, jak się potoczyły sprawy i opuściła dom, by uczyć się natury o świecie duchów, wpierw wśród aniołów, potem wśród magów z Siedmiu Miast. Byłą wyśmienitą uczennicą i wkrótce nekromanta Aquirre został jej mistrzem. Nie mając powiązań z rodziną, dołączyła do świeżo narodzonego Kultu Ashy, pajęczej bogini. Została asystentką i prawą ręką Aqquirre'a.
Podróżowała ze swym mistrzem przez wyspy Nag na Oceanie Nefrytowym, by uwolnić Matkę Namtaru, potężną aspekt Pajęczej Bogini. Aquirre zginął podczas tej ekspedycji i Szczupłana sprowadziła stworzenie do Siedmiu Miast samotnie. Została żywą legendą pośród nekromantów. Nie miała jednak czasu, by radować się tą sławą. Krótko po tryumfalnym powrocie, została wezwana przez Pawła, by powstrzymać demoniczną inwazję. Przybyła jednak za późno i nie mogła ocalić brata. Została regentką Księstwa Gryfa do czasu, aż jej bratanek Sława uzyska pełnoletniość, by objąć tron.

Szczupłana jest typem wyrzutka i tzw. wolnego elektronu, który odizolował się z systemu rodzinnego realizując własne plany. Oczywiście plany te nie są do końca normalne. :P Oddanie się magii śmierci świadczy o chęci pozostania nieśmiertelnym i niezależnym od upływającego czasu, a także o zamknięciu się na emocje wyższe, co w przypadku wyrzutków jest częstą formą adaptacji. Cioteczka Szczupłana, jak prządka losu, robi swoje, by skomplikować nieco fabułę i zrealizować neutralne zamierzenia Ashy. Jakież to miłe, że przywołała do życia Anastazję, w ten sposób też nieco zelektryzuje Sand(orka) i znów zrobi się wesoło. Kto WoGle powiedział, że nieumarli są nudni? ;p


Paweł
W oryginale: Pavel

Paweł był gorliwym wyznawcą Światłości i zaufanym kapitanem cesarza Sokoła. Spotkał swój koniec broniąc swych włości przed demonem, przyzwanym ostatnim życzeniem zdesperowanego wroga. Ostatnia walka Pawła zapewniła jednak przetrwanie jego syna Sławy, który w owym czasie był zaledwie chłopcem.

Paweł to z kolei maniak i fanatyk religijny - to przed czym bronił się stawiając protezę ze światłości i tak dopadło go na własnych włościach... cóż za ironia losu. Co prawda pozorny spokój jego duszy zapewniło przetrwanie Sławy, ale, jak wiemy, Asha pożera wszystko ,a jabłko pada niedaleko od jabłoni :P.


Sława
W oryginale: Slava

Syn Pawła i następca tronu Gryfów. Gdy był zaledwie chłopcem, jego ojciec zginął broniąc księstwa przed przyzwanym demonem. Ponieważ Sława był zbyt młody, by rządzić, powołano na regentkę Szczupłanę - jego ciotkę. Z czasem ożenił się z Cate (Catherine - Katarzyną?), choć miał przelotne romanse, w tym ze swą pierwszą miłością, lady Elżbietą, co zaowocowało Śnieżnym dzieckiem. Po piętnastu latach życia, Sława doczekał się w sumie pięciorga potomków, z których jedno (podobno) odebrało mu życie.

Sława, chwała i cześć :P te wielkie słowa i tak nie uchronią go przed losem, w jaki zaprzęgła go zwariowana rodzinka. Niewłaściwa mieszanka genetyczna dała o sobie znać dokładnie w trzecim pokoleniu: czyli widzimy że ród Gryfów, Sokołów i Bażantów (or whatever) przekazuje w genotypie schizofrenię paranoidalną. Zwykle dziedziczą ją mężczyźni, kobiety z kolei to zimne suki o typie osobowości schizoidalnej, czyli idealnie wg schematu dziedziczenia.


Kha Beleth

Prastary demon, który na liście swych zasług ma m.in. skorumpowanie ucznia Siódmego Smoka - Sal-Shazzara i tym samym stworzenie drobnej szczeliny w ognistym więzieniu demonów, dzięki której mogą one wydostać się na powierzchnie podczas zaćmień Krwawego Księżyca. Obecnie, jak na prawdziwego "czerwonego" przystało, głosi o nowej drodze życia dla demonów, o równości, sprawiedliwości i końcu z uciskaniem rogatego ludu przez sześciu Władców Demonów, tym samym chcąc wprowadzić komunizm w piekle.
Po zakończeniu Drugiego Zaćmienia (podczas którego toczy się akcja HVI), Kha Beleth zostanie jedynym Władcą Demonów w Sheogh i doprowadzi w końcu do wydarzeń opowiedzianych w grach Heroes of Might and Magic V i Dark Messiah of Might and Magic.

Kha Baleth, nie dość ze jest demonem to jeszcze prastarym. Jak na demona przystało, jest zły do szpiku kości. Długowieczność zapewnia stałe trwanie jego żądzy zemsty i pieczołowicie wypielęgnowanej nienawiści do świata, z którego go wygnano. Czyż to nie cudowne? xP


Michał
W oryginale: Michael

Michał urodził się daaaaaaaaawno temu w rodzinie uzdrowicieli. Został jednak wojskowym i genialnym taktykiem. Podczas swojej pierwszej kampanii wojennej pokonał piekielnego Księcia Zniszczenia o imieniu Azkaal i zaczął karierę pełną chwały i splendoru.
Gdy anioły rozpoczęły krucjatę przeciw Istotom bez Oblicza, zwaną później jako Wojna Starszych Ras, Michał został jej przywódcą. Wprawdzie przez następne wieki chwalono wiktorie archanioła, ale prawdziwym efektem tego konfliktu było zniszczenie wszystkich wczesnych cywilizacji oraz jego śmierć.
Archanioł Michał niedawno powrócił (podobno przywrócony wśród żywych za cenę czyjejś duszy, na dodatek bez swych potężnych mocy), co sam imperator Świętego Imperium Sokoła - Liam Sokół - uznał za błogosławieństwo. Michał zaczął zbierać wojska rzekomo przeciwko nadciągającej inwazji demonów, a że nikt nie kwestionuje zdania anioła, jako iż "nie mogą one kłamać", toteż nikomu nie przyszło do łowy zapytać się, co tak naprawdę oznacza "przeciwko starożytnym wrogom [Michała]"?
Planuje machiaweliczne intrygi, by odzyskać swe utracone moce i przejąć kontrolę na Ashanem, bo tylko ON wie, co jest prawe i sprawiedliwe i pod JEGO rządami ten świat będzie krainą mlekiem i miodem płynącą. Aby ta wizja "raju" na ziemi się spełniła, wpierw trzeba pozbyć się demonów i Istot bez Oblicza... i każdego, kto jest tej wizji przeciwny.

Michał, zupełnie jak bohater z pierwszego Diablo powraca w drugim, tym nie mniej już w zupełnie innym wcieleniu. Czyżby demoniczna esencja, której tak długo stawiał czoło, powoli zawładnęła jego anielskim umysłem? O tym dowiemy się w następnym odcinku, so stay tuned! :P
© 2003-17 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VI". Redakcja, kontakt