Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczą się:
   Andruids
   Kammer
   Kuririn
Witaj w komnatach Heroes VI!
rejestracjalogowanieRSSFB




PODSTAWOWE:

Zabójca / Cień
Assassin / Shade


Siła ataku5-86MoraleSiła ataku6-96Morale
Moc magicznaBrak7SzczęścieMoc magicznaBrak7Szczęście
Obrona9%40InicjatywaObrona9%45Inicjatywa
Obrona przed magią18%6Zasięg ruchuObrona przed magią18%6Zasięg ruchu
Punkty życia22BrakZasięg strzałuPunkty życia28BrakZasięg strzału
Koszt: 130 ; Przyrost: 7

Koszt: 170 ; Przyrost: 11



Zabójca jest niczym cień Malassy.
Jak elfa Sylwan nie da się wypatrzeć w lesie, tak i Zabójca pozostaje niewidoczny pod ziemią. Swą obecność ujawnia tylko wtedy, gdy atakuje. Zwykle nosi się on na czarno, a jego ulubioną bronią jest para ostrych, ząbkowanych sztyletów.

An Assassin is like the shadow of Malassa.
As a Sylvan Elf is impossible to spot in the forest, an Assassin is invisible underground. He reveals himself only when he strikes. Usually wearing black clothes, an Assassin's favourite weapon is a pair of sharp and serrated daggers.

Cienisty płaszcz - Jeśli Zabójca nie zaatakuje przez 2 tury, stanie się niewidzialny. Gdy znajduje się w tym stanie, wrogi bohater ani jego stworzenia nie są w stanie go dostrzec. Jeśli jednak stworzenie zaatakuje, zbliży się do wrogiego oddziału lub przyjmie jakieś pośrednie obrażenia, Cienisty Płaszcz ulegnie rozproszeniu. Zabójca zaatakuje automatycznie przeciwnika, który znajdzie się na sąsiednim polu.Cios w plecy - Atakowanie wrogiego oddziału pod osłoną niewidzialności sprawia, że Zabójca zadaje dodatkowe 20% obrażeń i unika odwetu. Cios w Plecy natychmiast rozprasza efekty Cienistego Płaszcza.Uczeń Malassy - Jako Uczniowie Malassy, stworzenia Lochu są pobłogosławione 10% odpornością na obrażenia od Magii Ciemności, ale naznaczone 10% wrażliwością na obrażenia od Magii Światła. Czary uzdrawiające, będące elementem Magii Światła, zadają też obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.Jednostka żyjąca - Tę jednostkę można leczyć i wskrzeszać. Jest podatna na efekty wpływające na morale.


Cień to doborowy zabójca, wspierany różnymi zaklęciami, powiązanymi z mocami Ciemności.
Jego sztylety pokryte tajemniczą, duchową trucizną, która powoli wysącza z ofiary jej energię życiową.

The Shade is an elite assassin, empowered with various enchantments, all linked with the powers of Darkness.
His daggers are imbued with a mysterious kind of spiritual poison that slowly erodes his victim's life force.

Zatrute ostrza - Nasycone jadem duszy ostrza, którymi posługuje się Cień, systematycznie zadają 1 punkt obrażeń (od Magii Ciemności) na każde stworzenie o nazwie Cień i obniżają Inicjatywę dowolnego wrogiego oddziału o 5.
Czas trwania (w turach): 3.
Cienisty płaszcz - Jeśli Zabójca nie zaatakuje przez 2 tury, stanie się niewidzialny. Gdy znajduje się w tym stanie, wrogi bohater ani jego stworzenia nie są w stanie go dostrzec. Jeśli jednak stworzenie zaatakuje, zbliży się do wrogiego oddziału lub przyjmie jakieś pośrednie obrażenia, Cienisty Płaszcz ulegnie rozproszeniu. Zabójca zaatakuje automatycznie przeciwnika, który znajdzie się na sąsiednim polu.Cios w plecy - Atakowanie wrogiego oddziału pod osłoną niewidzialności sprawia, że Zabójca zadaje dodatkowe 20% obrażeń i unika odwetu. Cios w Plecy natychmiast rozprasza efekty Cienistego Płaszcza.Uczeń Malassy - Jako Uczniowie Malassy, stworzenia Lochu są pobłogosławione 10% odpornością na obrażenia od Magii Ciemności, ale naznaczone 10% wrażliwością na obrażenia od Magii Światła. Czary uzdrawiające, będące elementem Magii Światła, zadają też obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.Jednostka żyjąca - Tę jednostkę można leczyć i wskrzeszać. Jest podatna na efekty wpływające na morale.


Czyhająca / Tancerka Czakramów
Stalker / Chakram Dancer


Siła ataku4-66MoraleSiła ataku5-77Morale
Moc magicznaBrak6SzczęścieMoc magicznaBrak7Szczęście
Obrona7%35InicjatywaObrona9%40Inicjatywa
Obrona przed magią14%5Zasięg ruchuObrona przed magią16%5Zasięg ruchu
Punkty życia21100%Zasięg strzałuPunkty życia25100%Zasięg strzału
Koszt: 105 ; Przyrost: 7

Koszt: 160 ; Przyrost: 10



Przyczajona to typowy Mroczny Elf, której słowa są miękkie niczym jedwab, roztaczający delikatną woń trucizny.
Przyczajone są nieustraszone, za to same budzą lęk, nie słyną też z długich przemów, ale ze zdecydowanych czynów.
Podziemne pola bitew są zbyt małe na tradycyjne elfie łuki, więc Mroczne Elfy wynalazły nową broń, specjalnie przystosowana do walki w tunelach: czakram. Ten egzotyczny dysk jest zabójczy w starciach na niewielkiej przestrzeni i można nim trafić kilka celów jednocześnie.

The Stalker is the typical Dark Elf whose words are soft as silk with a slight perfume of poison.
Stalkers are fearless and fearsome, not known for long speeches but for expeditious action.
Underground, the battlefield is too confined for the traditional Elven bows, so the Dark Elves invented a new weapon, specially designed for tunnel combat: the Chakram. This exotic disc proves deadly in small distance fights, capable of hitting several targets at once.

Klątwa Cienia - Atakując, Przyczajona obniża Punkty ruchu przeciwnika o 1.
Czas trwania (w turach): 3.
Uczeń Malassy - Jako Uczniowie Malassy, stworzenia Lochu są pobłogosławione 10% odpornością na obrażenia od Magii Ciemności, ale naznaczone 10% wrażliwością na obrażenia od Magii Światła. Czary uzdrawiające, będące elementem Magii Światła, zadają też obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.Jednostka żyjąca - Tę jednostkę można leczyć i wskrzeszać. Jest podatna na efekty wpływające na morale.


Dla Tancerki Czakramów jej dysk jest niczym przedłużenie ramienia - idealnie współgra z jej wolą, a niszczycielskie klątwy jakimi obłożone są jego ostrza, czynią zeń śmiercionośną broń.

For the Chakram Dancer, her Chakram is like an extension of her hand, responding perfectly to her will, made even more lethal by the crippling curse that enchants its blades.

Wirująca śmierć - Pociski, które wystrzeliwuje Tancerka Czakramów przechodzą przez sojusznicze i wrogie oddziały, rażąc jednocześnie wiele celów, które znajdą się na parabolicznej linii strzału.Klątwa Cienia - Atakując, Tancerka Czakramów obniża Punkty ruchu przeciwnika o 1.
Czas trwania (w turach): 3.
Uczeń Malassy - Jako Uczniowie Malassy, stworzenia Lochu są pobłogosławione 10% odpornością na obrażenia od Magii Ciemności, ale naznaczone 10% wrażliwością na obrażenia od Magii Światła. Czary uzdrawiające, będące elementem Magii Światła, zadają też obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.Jednostka żyjąca - Tę jednostkę można leczyć i wskrzeszać. Jest podatna na efekty wpływające na morale.


Czyhający w Cieniu / Cichy Obserwator
Shadow Lurker / Shadow Watcher


Siła ataku1-36MoraleSiła ataku2-46Morale
Moc magiczna (Ciemność)3-66SzczęścieMoc magiczna (Ciemność)4-77Szczęście
Obrona5%30InicjatywaObrona7%35Inicjatywa
Obrona przed magią22%4Zasięg ruchuObrona przed magią22%4Zasięg ruchu
Punkty życia18100%Zasięg strzałuPunkty życia22100%Zasięg strzału
Koszt: 125 ; Przyrost: 6

Koszt: 180 ; Przyrost: 9



Czyhający w Cieniu to pomniejszy Duch Ciemności przybierający kształt unoszącej się w powietrzu cienistej kuli z jednym, umieszczonym centralnie i świecącym na fioletowo okiem, które niby mackami otoczone jest szeregiem słupków wzrokowych zakończonych mniejszymi źrenicami.
Legenda głosi, że istoty te zrodziły się pod mrocznymi skrzydłami Malassy, skąd ruszyły na podbój podziemnych królestw.
Nieszczęśnicy, którym dane będzie zajrzeć w pozbawione powiek oczy tych bestii, ujrzą w nich odbicie swych najstraszniejszych koszmarów.

The Shadow Lurker is a minor Spirit of Darkness in the shape of a floating orb of shadows with a single central purple and glowing eye and several eyestalks framing its body like tentacles, each ending in a smaller eye.
It is said these beings are born in Malassa's dark wings, before detaching themselves to roam in the subterranean realms.
Those unfortunate to cross their gaze see their worst nightmares reflected in the Lurker's unblinking eyes.

Dręcząca wizja - Czyhający w Cieniu zadaje wrogiemu oddziałowi w ataku dystansowym 20% ciągłych obrażeń (od Magii Ciemności).
Czas trwania (w turach): 2.
Postać eteryczna - Duchy posiadają +50% odporności na wszystkie obrażenia od początku bitwy do momentu wykonania ruchu.Uczeń Malassy - Jako Uczniowie Malassy, stworzenia Lochu są pobłogosławione 10% odpornością na obrażenia od Magii Ciemności, ale naznaczone 10% wrażliwością na obrażenia od Magii Światła. Czary uzdrawiające, będące elementem Magii Światła, zadają też obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.Jednostka żyjąca - Tę jednostkę można leczyć i wskrzeszać. Jest podatna na efekty wpływające na morale.


Obserwatorzy to bardziej rozwinięci kuzyni Czyhających. Podobnie jak sama Malassa, potrafią przejrzeć cienie, sekrety i kłamstwa. Mroczne Elfy wykorzystują je do odszukiwania ukrytych prawd.

The Watchers are evolved aspects of the Lurkers. Like Malassa herself, they can see through the shadows, the secrets and the lies. The Dark Elves use them to uncover hidden truths.

Sondowanie umysłu - Aż do końca walki wskazany oddział wrogich stworzeń przyjmuje +15% więcej obrażeń wszelkiego rodzaju. Sondowanie umysłu może zostać wykorzystana tylko na jednym wrogim oddziale jednocześnie. Jej użycie nie powoduje utraty punktów akcji przez Cichego Obserwatora.Dręcząca wizja - Cichy Obserwator zadaje wrogiemu oddziałowi w ataku dystansowym 20% ciągłych obrażeń (od Magii Ciemności).
Czas trwania (w turach): 2.
Postać eteryczna - Duchy posiadają +50% odporności na wszystkie obrażenia od początku bitwy do momentu wykonania ruchu.Uczeń Malassy - Jako Uczniowie Malassy, stworzenia Lochu są pobłogosławione 10% odpornością na obrażenia od Magii Ciemności, ale naznaczone 10% wrażliwością na obrażenia od Magii Światła. Czary uzdrawiające, będące elementem Magii Światła, zadają też obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.Jednostka żyjąca - Tę jednostkę można leczyć i wskrzeszać. Jest podatna na efekty wpływające na morale.



ELITARNE:

Mantykora / Chimera
Manticore / Scorpicore


Siła ataku16-206MoraleSiła ataku18-227Morale
Moc magicznaBrak6SzczęścieMoc magicznaBrak7Szczęście
Obrona26%50InicjatywaObrona28%55Inicjatywa
Obrona przed magią32%6Zasięg ruchuObrona przed magią34%6Zasięg ruchu
Punkty życia80BrakZasięg strzałuPunkty życia85BrakZasięg strzału
Koszt: 475 ; Przyrost: 4

Koszt: 615 ; Przyrost: 5



Mantykora to magiczna bestia stworzona w Erze Mitycznej.
W tamtych czasach powierzchnię Ashanu przecinały jeszcze Smocze Żyły. Zwierzęta, które piły z tych nieposkromionych rzek pełnych kryształów smoczej krwi, zostawały na zawsze odmienione za sprawą potężnej magii.
Mantykora wygląda jak połączenie kilku różnych zwierząt: lwa, nietoperza i skorpiona.
Sławę tej bestii zapewnia głównie jej kolec jadowy. Zawarta w nim trucizna przeżera najtwardszy materiał niczym kwas i obezwładnia mięśnie, wywołując postępujący paraliż.

The Manticore is a Magical Beast that was created during the Mythic Age.
At that time, the surface of Ashan was scarred by Dragon Veins. Beasts that drank these untammed rivers of dragonblood crystals were permantly altered by their powerful magic.
The Manticore seems to mix features of various animals: lion, bat, scorpion.
The Manticore is notorious for its venomous stinger. Its poison corrodes the hardest materials like acid and cripples the muscles, inducing a progressive paralysis.

Niszczycielskie żądło - Mantykora zadaje wybranemu wrogiemu stworzeniu 80% swych standardowych obrażeń z ataku, ale unika odwetu. Atak ten zmniejsza również żywemu stworzeniu jego Punkty ruchu o 4 na 2 tury.Niszczący jad - Atak Mantykory obniża u wrogiego oddziału Obronę o 10.
Czas trwania (w turach): 1.
Uczeń Malassy - Jako Uczniowie Malassy, stworzenia Lochu są pobłogosławione 10% odpornością na obrażenia od Magii Ciemności, ale naznaczone 10% wrażliwością na obrażenia od Magii Światła. Czary uzdrawiające, będące elementem Magii Światła, zadają też obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.Jednostka żyjąca - Tę jednostkę można leczyć i wskrzeszać. Jest podatna na efekty wpływające na morale.


Chimera to mantykora, którą Mroczne Elfy wystawiły na działanie podziemnego Ogniwa kryształów smoczej krwi, dostrojonego do podstawowych mocy Ciemności. W ten sposób ta magiczna bestia stała się jeszcze potężniejsza i bardziej posłuszna poleceniom swych panów.

The Scorpicore is a Manticore that the Dark Elves exposed to an underground Nexus of dragonblood crystals attuned to the elemental powers of Darkness. This makes the magical beast more powerful, and more receptive to its master's commands.

Paraliżujące żądło - Skorpikora zadaje wybranemu wrogiemu stworzeniu 100% swych standardowych obrażeń z ataku, ale unika odwetu. Atak ten zmniejsza również żywemu stworzeniu jego Punkty ruchu o 6 oraz Inicjatywę o 10 na 2 tury. Jad rozkładu - Atak Skorpikory obniża u wrogiego oddziału Obronę o 15.
Czas trwania (w turach): 1.
Uczeń Malassy - Jako Uczniowie Malassy, stworzenia Lochu są pobłogosławione 10% odpornością na obrażenia od Magii Ciemności, ale naznaczone 10% wrażliwością na obrażenia od Magii Światła. Czary uzdrawiające, będące elementem Magii Światła, zadają też obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.Jednostka żyjąca - Tę jednostkę można leczyć i wskrzeszać. Jest podatna na efekty wpływające na morale.


Bezimienny / Bezimienny Władca Marionetek
Faceless / Faceless Puppeteer


Siła atakuBrak7MoraleSiła atakuBrak8Morale
Moc magiczna (Ciemność)14-167SzczęścieMoc magiczna (Ciemność)15-188Szczęście
Obrona21%45InicjatywaObrona25%50Inicjatywa
Obrona przed magią35%6Zasięg ruchuObrona przed magią38%8Zasięg ruchu
Punkty życia65BrakZasięg strzałuPunkty życia70BrakZasięg strzału
Koszt: 390 ; Przyrost: 3

Koszt: 505 ; Przyrost: 4



Bezimienni są dziećmi Malassy. To mistrzowie infiltracji, szpiegostwa i podstępu. Bezimienni są najbardziej tajemniczą i najmniej poznaną rasą spośród wyznawców Smoczych Bogów. Można o nich powiedzieć tylko tyle, że otulają się cieniem i tajemnicą; jeśli w ogóle pozwalają się zauważyć, to ledwie na mgnienie oka, budząc wrażenie deja vu, i dziwne uczucie bycia obserwowanym...
Bezimienni trzymają się w cieniu. Wychodzą z jednego, by ukryć się w drugim. Nie potrzebują słów, potrafią się bowiem porozumiewać telepatycznie i przesyłać myśli pomiędzy umysłami.
Cieszą się niewielkim zaufaniem swych sojuszników i budzą wielki strach pośród wrogów.

The Faceless are the children of Malassa. Masters of infiltration, spying, and stealth.
The Faceless are the most mysterious and unknown of all the followers of the Dragon Gods. What little can be said of them is that they are clothed in shadow and mystery; if they are perceived at all it is a fleeting image from the corner of the eye, an odd moment of deja vu, a strange sense that one is being watched...
The Faceless move in the shadows. They enter one shadow and leave from another. The Faceless don't need to speak, they can communicate by telepathy, from mind to mind.
They are poorly trusted by their allies and greatly feared by their enemies.

Atakuj - Zaatakuj wybrany oddział i utrzymaj pozycję.Widmowy atak - Atakując, Bezimienny korzysta ze zdolności przenikania do świata cieni, unikając w ten sposób kontrataku.Uczeń Malassy - Jako Uczniowie Malassy, stworzenia Lochu są pobłogosławione 10% odpornością na obrażenia od Magii Ciemności, ale naznaczone 10% wrażliwością na obrażenia od Magii Światła. Czary uzdrawiające, będące elementem Magii Światła, zadają też obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.Jednostka żyjąca - Tę jednostkę można leczyć i wskrzeszać. Jest podatna na efekty wpływające na morale.


Bezimienni Władcy Marionetek zawdzięczają swoją nazwę przerażającej zdolności wdzierania się w umysły innych i przejmowania nad nimi kontroli. Bezimienny Władca wśliźnie się w ciało gospodarza, a to spełni każdą zachciankę swego nowego pana...

The Faceless Puppeteers own their name to their dreadful ability to penetrate a victim's mind and take control of the his or her body. The Puppeteer will impose itself into its host and bend it to its new master's every whim...

Kontrola umysłu - Bezimienny Władca Marionetek zyskuje tymczasową kontrolę nad wybranym oddziałem przeciwnika na 2 tury. Jeśli ofiara dozna obrażeń, efekt ulega rozproszeniu.Mroczne oczyszczenie - Następny atak Bezimiennego Władcy Marionetek w tej turze, rozprasza wszystkie pozytywne efekty oddziałujące na wybrany cel. Bezimienny Władca Marionetek nie traci przy tym swoich punktów akcji.Atakuj - Zaatakuj wybrany oddział i utrzymaj pozycję.Widmowy atak - Atakując, Bezimienny Władca Marionetek korzysta ze zdolności przenikania do świata cieni, unikając w ten sposób kontrataku.Uczeń Malassy - Jako Uczniowie Malassy, stworzenia Lochu są pobłogosławione 10% odpornością na obrażenia od Magii Ciemności, ale naznaczone 10% wrażliwością na obrażenia od Magii Światła. Czary uzdrawiające, będące elementem Magii Światła, zadają też obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.Jednostka żyjąca - Tę jednostkę można leczyć i wskrzeszać. Jest podatna na efekty wpływające na morale.


Minotaur / Minotaur Strażnik
Minotaur / Minotaur Guard


Siła ataku15-1910MoraleSiła ataku18-2211Morale
Moc magicznaBrak5SzczęścieMoc magicznaBrak6Szczęście
Obrona34%35InicjatywaObrona37%40Inicjatywa
Obrona przed magią34%5Zasięg ruchuObrona przed magią35%5Zasięg ruchu
Punkty życia90BrakZasięg strzałuPunkty życia100BrakZasięg strzału
Koszt: 410 ; Przyrost: 3

Koszt: 475 ; Przyrost: 4



Podobnie jak Harpie i Centaury, Minotaury także są zwierzoludźmi, stworzonymi przez siedmiomiejskich Magów w 540 RSS.
Jako pół człowiek i pół byk, Minotaur miał pełnić rolę piechoty uderzeniowej, walczącej u boku kawalerii złożonej z Centaurów.

Like the Harpies and Centaurs, the Minotaurs are Beastmen, created by the Wizards of the Seven Cities in the year 540 YSD.
Half-human and half-bull, the Minotaur was meant to be the shock infantry to fight alongside the Centaur cavalry.

Atak prewencyjny - Gdy zostanie zaatakowane, Minotaur wyprowadza kontratak, zanim jeszcze napastnik zdąży uderzyć.Waleczny duch - Każdy ze standardowych ataków Minotaura skutkuje wzrostem Morale o 6, aż do maksymalnej wartości 30. Efektu tego nie można aktywować na skutek kontrataku i nie podlega on rozproszeniu.Uczeń Malassy - Jako Uczniowie Malassy, stworzenia Lochu są pobłogosławione 10% odpornością na obrażenia od Magii Ciemności, ale naznaczone 10% wrażliwością na obrażenia od Magii Światła. Czary uzdrawiające, będące elementem Magii Światła, zadają też obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.Jednostka żyjąca - Tę jednostkę można leczyć i wskrzeszać. Jest podatna na efekty wpływające na morale.


Karmazynowi Czarodzieje z Al-Rubit, w dyplomatycznym geście, który wielu zaskoczył, a przy okazji rozgniewał ich sąsiadów ze Srebrnych Miast, podarowali tysiąc lojalnych Minotaurów Mrocznym Elfom.
W niedługim czasie stworzenia te złożyły przysięgę na wierność Mrocznym Elfom i samej Malassie. Doceniając ich siłę i wierność, elfy obdarowały je wolnością, zamiast wykorzystywać jako niewolników. Od tamtej pory obie strony korzystają na tej nowej przyjaźni.

The Crimson Wizards of Al-Rubit, in a diplomatic gesture that surprised many and angered their neighbours in the Silver Cities, made a gift of one thousand loyal Minotaurs to the Dark Elves.
In a short period of time, the Minotaurs took oaths of loyalty to the Dark Elves and Malassa. The Dark Elves that appreciated their strength and loyalty gave them freedom instead of using them as slaves. Both sides have benefitted from this new friendship.

Potężne cięcie - Minotaur Strażnik atakuje wrogi oddział, zadając mu standardowe obrażenia i unikając kontrataku. Mniejsze cele zostają przy tym odrzucone o 2 pola.Atak prewencyjny - Gdy zostanie zaatakowane, Minotaur Strażnik wyprowadza kontratak, zanim jeszcze napastnik zdąży uderzyć.Waleczny duch - Każdy ze standardowych ataków Minotaura Strażnika skutkuje wzrostem Morale o 6, aż do maksymalnej wartości 30. Efektu tego nie można aktywować na skutek kontrataku i nie podlega on rozproszeniu.Uczeń Malassy - Jako Uczniowie Malassy, stworzenia Lochu są pobłogosławione 10% odpornością na obrażenia od Magii Ciemności, ale naznaczone 10% wrażliwością na obrażenia od Magii Światła. Czary uzdrawiające, będące elementem Magii Światła, zadają też obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.Jednostka żyjąca - Tę jednostkę można leczyć i wskrzeszać. Jest podatna na efekty wpływające na morale.



CZEMPION:

Smok Cienia / Czarny Smok
Shadow Dragon / Black Dragon


Siła ataku55-617MoraleSiła ataku59-658Morale
Moc magicznaBrak7SzczęścieMoc magicznaBrak8Szczęście
Obrona43%45InicjatywaObrona45%50Inicjatywa
Obrona przed magią51%7Zasięg ruchuObrona przed magią53%7Zasięg ruchu
Punkty życia290BrakZasięg strzałuPunkty życia310BrakZasięg strzału
Koszt: 1700 +1 ; Przyrost: 1

Koszt: 2200 +1 ; Przyrost: 2



Smok Cienia to uosobienie Malassy, Smoczej Bogini Ciemności. Bestie te są koloru onyksu, a na skrzydłach mają wielkie purpurowe kręgi - to oczy Malassy, zdolne wypatrzeć każdy rodzaj cienia, w przenośni i dosłownie. W tych świecących ślepiach rodzą się podobno Czyhający w Cieniu.
Gdy Smok Cienia rozłoży w gniewie swoje skrzydła, niezliczone oczy zaczynają hipnotyzować jego wrogów, nawiedzając ich zniekształcone umysły przerażającymi koszmarami. Jeśli wymagane są bardziej zabójcze działania, Smoki Cienia mogą liczyć na swą fizyczną siłę i oddech uwiądu, który powoli lecz nieodwracalnie wyssie z ofiary energię życiową.

The Shadow Dragon is the avatar of Malassa, the Dragon Goddess of Darkness. They take the form of a dragon of onyx, with purple orbs embedded on their wings--these are the eyes of Malassa, capable of seeing any kind of shadows, literally or metaphorically. The Shadow Lurkers are said to be born from these glowing orbs.
When a Shadow Dragon unfolds its wings in anger, the countless eyes mesmerize its enemies, summoning all kinds of terrifying nightmares in their broken minds. If a more deadly course of action is required, the Shadow Dragons can count on their physical might and their withering breath, that will slowly but surely consume their victim's lifeforce.

Oddech uwiądu - Smok Cienia atakuje, zadając 100% obrażeń od Magii Ciemności oraz dodatkowe 15% trwających obrażeń za każdym razem, gdy zaatakowany przeciwnik podejmie jakieś działania, póki nie zginie lub walka nie dobiegnie końca. Z każdą kolejną turą wartość trwajacych obrażeń wzrasta o 1% bazowego poziomu obrażeń jakie zadaje Smok Cienia, aż do maksymalnej wartości 20%.Serce ciemności - Każdy Smok Cienia zwiększa obrażenia oraz czas trwania wszelkich zdolności Ciemności o 0.5%, aż do maksymalnej wartości 5%.Przerażająca obecność - Nieprzyjacielskie oddziały stojące w pobliżu Smoka Cienia mają 20% szans na popadnięcie w katatonię oraz 80% szans na obniżenie Morale o 15.Uczeń Malassy - Jako Uczniowie Malassy, stworzenia Lochu są pobłogosławione 10% odpornością na obrażenia od Magii Ciemności, ale naznaczone 10% wrażliwością na obrażenia od Magii Światła. Czary uzdrawiające, będące elementem Magii Światła, zadają też obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.Jednostka żyjąca - Tę jednostkę można leczyć i wskrzeszać. Jest podatna na efekty wpływające na morale.


Legendarne Czarne Smoki są doskonalszymi kuzynami Smoków Cienia. Na skrzydłach nie mają jednak oczu Malassy, a zawiłe świetlne i stopniowo zanikające wzory, które przypominają galaktyki, pochłaniane przez wieczny mrok kosmicznej przestrzeni.

The legendary Black Dragons are the ultimate evolution of the Shadow Dragons. On their wings, the eyes of Malassa are replaced by intricate patterns of light constantly dissolving, like galaxies being swallowed by the eternal darkness of space.

Niewrażliwość na magię - Czarny Smok nie może stać się celem czarów. Wymierzone w to stworzenie obrażenia od magii ulegają też zmniejszeniu o 30%.Oddech uwiądu - Czarny Smok atakuje, zadając 100% obrażeń od Magii Ciemności oraz dodatkowe 15% trwających obrażeń za każdym razem, gdy zaatakowany przeciwnik podejmie jakieś działania, póki nie zginie lub walka nie dobiegnie końca. Z każdą kolejną turą wartość trwających obrażeń wzrasta o 1% bazowego poziomu obrażeń jakie zadaje Czarny Smok, aż do maksymalnej wartości 20%.Serce ciemności - Każdy Czarny Smok zwiększa obrażenia oraz czas trwania wszelkich zdolności Ciemności o 0.5%, aż do maksymalnej wartości 5%.Przerażająca obecność - Nieprzyjacielskie oddziały stojące w pobliżu Czarnego Smoka mają 20% szans na popadnięcie w katatonię oraz 80% szans na obniżenie Morale o 15.Uczeń Malassy - Jako Uczniowie Malassy, stworzenia Lochu są pobłogosławione 10% odpornością na obrażenia od Magii Ciemności, ale naznaczone 10% wrażliwością na obrażenia od Magii Światła. Czary uzdrawiające, będące elementem Magii Światła, zadają też obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.Jednostka żyjąca - Tę jednostkę można leczyć i wskrzeszać. Jest podatna na efekty wpływające na morale.
© 2003-17 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VI". Redakcja, kontakt