Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj w komnatach Heroes VI!
rejestracjalogowanieRSSFB

Frakcje






Heroes 6, jak i inne tytuły Mocy i Magii od Ubisoftu, rozgrywa się na planecie znanej jako Ashan. Jednakże dotychczas akcja gier skupia się tylko na jednym kontynencie - Thallanie.
Thallan zamieszkany jest przez 9 frakcji, jednak w Heroes 6 uświadczymy tylko 6 z nich: Przystań, Inferno, Nekropolię, Twierdzę, Sanktuarium i Loch. Pozostałe frakcje można znaleźć w innych grach Ubisoftu, jak w Heroes 5 czy Clash of Heroes.
Każda z frakcji reprezentuje daną rasę z wyjątkiem Akademii i Nekropolii, które symbolizują dwie różne drogi magii: przywoływanie i alchemię oraz nekromancję. Każda z frakcji wyznaje też swoje smocze bóstwo opiekuńcze, wyjątkiem są tu jedynie czarodzieje z Akademii (sądzą, że sami mogą stać się bóstwami) oraz orkowie z Twierdzy (wyznają siły natury).
Z czczonym smoczym bóstwem wiąże się też rodzaj magii, jaką dana frakcja się posługuje: wszystkie frakcje stworzone przez Ashę czy Urgasha mają dostęp do magii pierwotnej (dlatego orki stworzone przez czarodziei jej nie posiadają). Dana frakcja nie używa też szkoły magii bóstwa przeciwnego swojemu patronowi (Przystań nie używa magii ciemności powiązanej z Malassą, przeciwniczką Elratha). Także jednostki danej frakcji oparte są o żywioł smoczego bóstwa (Sanktuarium korzysta z duchów wody, Przystań z duchów światłości).


KRÓLESTWA ASHANU

1. Przystań - Święte Imperium Sokoła

Święte Imperium zostało założone w 3 roku Siódmego Smoka zjednoczone przez Ronana Sokoła Wielkiego z sześciu klanów. W czasach Heroes 6 Święte Imperium Sokoła składa się z sześciu księstw: Księstwa Jednorożca, Księstwa Jelenia, Księstwa Gryfa, Księstwa Wilka, Księstwa Byka i Księstwa Charta oraz Prowincji Cesarskiej Sokoła ze stolicąwSokolim Gnieździe. Księstwa de facto są dość niezależne od władzy cesarza, jednak wciąż podlegają koronie.
Dość spory wpływ na władzę w Imperium posiada Kościół Elratha, przede wszystkim Święta Inkwizycja, mająca swą główną siedzibę w mieście Flammschren w Księstwie Wilka.
24 lata przed H6, Cesarz Liam przy namowie archaniołów Uriela i Michała zaatakował jedno z królestw elfów, doprowadzając tym samym do Wojen Zgorzkniałych Prochów i narodzin Mrocznych elfów. Od czasu tamtej porażki, cesarz Liam za wszelką cenę szuka sposobu, by zapisać się w historii, zaś nadchodzące Drugie Zaćmienie Krwawego Księżyca ma mu w tym pomóc.

Władca: Imperator Liam Sokół (w czasach HoMM6); Nicolai i Izabela Gryf (w czasach HoMM5); Freyjda Jednorożec (po HoMM5)
Religia: Elrath, Smoczy Bóg Żywiołu Światłości
Stolica: Sokole Gniazdo (w czasach HoMM6), Talonguard (w czasach HoMM5)


2. Inferno - Sheogh

Sheogh znajdowało się kiedyś na powierzchni Ashanu. Podczas Wojen Ognia w latach 28-40 Siódmego Smoka, Sar-Elam poświęcił swą duszę, by przenieść Sheogh do jądra Ashanu, do miejsca uwięzienia Urgasha i stworzyć z niego wymiar-wiezienie i raz na zawsze uwolnić świat od demonów. Nie do końca mu się to udało i podczas Zaćmień Krwawego Księżyca demony potrafią masowo przeniknąć na Ashan.
Sheoghiem rządzi sześć Władców Demonów, reprezentujących cechy swego stwórcy Urgasha. Jak można się domyślić, nie potrafią się ze sobą dogadać i często dochodzi miedzy nimi do wojen. Jednakże na czas Zaćmień Księżyca wszelkie niesmaki zostają odłożone na bok.
Demonami rządzi prawo silniejszego, tak więc jedynie najmocniejsze lub najbardziej cwane demony zostają Książętami Demonów, będącymi de facto prawymi rękoma swych władców.
Wraz ze zbliżającym się Drugim Zaćmieniem, demony przygotowują się na zaprowadzenie rzezi na Ashanie. Jednakże oprócz Władców Demonów, także pewien samozwańczy Książę Demonów imieniem Kha-Beleth snuje swoje plany... i nie ma w nim miejsca dla innych władców.

Władca: 6 Władców DemonówUr-Jubaal - Pan Szaleństwa
Ur-Vomoch - Pan Żarłoczności
Ur-Aazheel - Pan Rozpłodu
Ur-Traggal - Pan Cierpienia
Ur-Khrag - Pan Zniszczenia
Ur-Hekal - Pan Nienawiści
(w czasach HoMM6); Kha-Beleth (po HoMM6)
Religia: Urgash, Pierwotny Smoczy Bóg Chaosu
Stolica: Ur-HekalBrama Płonącego Serca

3. Nekropolia - Heresh

Heresh w czasach Heroes 6 jest żyzną krainą pełną starożytnych cmentarzysk z czasów Imperium Shantiri. Czarodzieje z Siedmiu Miast założyli tu kilka posterunków.
Nekromanci wywodzą się od Czarodziei z Akademii. Pierwotnie byli sektą religijną o nazwie Kult Pajęczej Królowej, czczącą trzecie oblicze Ashy - Śmierć, jednakże z czasem przerodzili się w siłę polityczna znaną jako Dom Eterna. Z powodu swych rosnących wpływów politycznych zostali wygnani z Siedmiu Miast i z czasem między nekromantami i czarodziejami rozpętała się wojna, która zniszczyła zarówno Heresh jak i Siedem Miast.
W czasach Heroes 6 Kult Pajęczej Królowej dopiero rośnie w siłę, po sprowadzeniu awatary oblicza śmierci Aashy - Matki Namtaru - do Siedmiu Miast. Nekromanci nie są zainteresowani nadchodzącym Zaćmieniem, jednakże nie będą też przyglądać się temu biernie.

Władca: brakPrzywódczynią Kultu Pajęczej Królowej jest Miranda (w czasach HoMM6); Lordowie HereshuMarkal w HoMM5
Arantir w Dzikich Hordach i później
(w czasach HoMM5)
Religia: Asha, Pierwotna Smocza Bogini Ładu (jej wypaczone oblicze śmierci w postaci Pajęczej Królowej)
Stolica: brakjedno z Siedmiu Miast - Al-Betyl - jest siedzibą Kultu w czasach H6(w czasach HoMM6), Ner-Heresh (w czasach HoMM5)


4. Twierdza - Wyspy Pao

Wyspy Pao nie tworzą jednego państwa. Zamieszkujące je plemiona orków zazwyczaj władają daną wyspą i prowadzą wędrowny tryb życia.
Orki zostały stworzone przez Karmazynowych Czarodziei z Al-Rubit podczas Pierwszego Zaćmienia Krwawego Księżyca w roku 335 Siódmego Smoka. Po pokonaniu demonów, zostały zniewolone przez czarodziei z Siedmiu Miast i rycerzy ze Świętego Imperium Sokoła. W latach 467-470 Siódmego Smoka wybuchła rebelia orków, prowadzona przez Kunyaka urodzonego w Shahibdiyi. Orki szybko znalazły się w defensywie i rozproszyły się na trzy strony Ashanu: na Wyspy Pao, na stepy Ranaaru i na pustynię Sahaar. Święte Imperium przez następne 30 lat prowadziło krucjaty, które zakończyło zatopienie floty imperialnej z cesarzową Morwenną na czele. Jej syn, Connor III, uznał to za znak od smoczych bogów i zaniechał dalszych krucjat.
W czasach poprzedzających Heroes 6 część orków z Wysp Pao najechało Księstwo Gryfa, w wyniku czego Paweł Gryfita wybił całe plemię. Jego syn Sława przyjął rozwiązał ten sam problem inaczej: zaprosił Plemię Białej Włóczni orka Kraala do swego królestwa. Ten fakt oraz wrogość z Księstwem Wilka doprowadziły do wydania przez cesarza Liama edyktu "wysiedlenia" orków z terenów Imperium.

Władca: brakkażde plemię ma własnego wodzaReligia: Ojciec Niebo i Matka Ziemia
Stolica: brakTaumata-Kunyak uważane jest za święte miast wszystkich orków

5. Sanktuarium - Hashima; Królestwo Lotosu

Wyspy i wody zamieszkane przez nagi, ludzi i orki. Powstało kilka lat przed 0 Rokiem Siódmego Smoka wraz z upadkiem Imperium Shantiri, gdy nagi szukały sanktuarium wśród wód Oceanu Nefrytowego (stąd też nazwa frakcji).

Władca: Wieczna Cesarzowa
Religia: Shalassa, Smocza Bogini Żywiołu Wody
Stolica: NariyaOśmiopłatkowy Kwiat Lotosu

6. Loch - Ygg-Chall

Ygg-Chall, czyli Ciemnosć Poniżej, to podziemne królestwo mrocznych elfów. Ygg-Chall to także ruiny starożytnego miasta Bezimiennych (jak więc widać, było całkiem spore). Ygg-Chall znajduje się blisko krainy krasnoludów, Grimheim, jak i granicy miedzy Świętym Cesarstwem i Irollanem. Głębiej niż samo Ygg-Chall jest już tylko bezkresna Otchłań.
Mroczne elfy narodziły się 24 lata przed Heroes 6, gdy imperialni rycerze z jednej strony, a elfy podległe królowi Arnielowi z drugiej, najechały ziemie elfiej królowej Tuidhany. W desperacji Tuidhana zwróciła się o pomoc do Bezimiennych, ci zaś zaproponowali jej Pakt z Malassą, który przyjęła. Po ośmiu latach walk Tuidhana zwyciężyła i zmusiła obie strony do podpisania traktatu pokojowego na swoich warunkach.
2 lata po Drugim Zaćmieniu, na skutek intrygi demonów, Tuidhana zginęła w wydarzeniu znanym jako Dni Łez Ognia, zaś mroczne elfy musiały uciec pod ziemię, gdzie wkrótce wdały się w wojnę z krasnoludami. Dzięki pomocy kultystów demonów przetrwały i zawarły zawieszenie broni z brodaczami, ale i tak wojna okazała się wyniszczająca. W roku 650 przed podzielonymi klanami elfów nie rysuje się żadna przyszłość: mogą zostać albo sługami Kha-Beletha, albo prosić o pomoc swych leśnych kuzynów...

Władca: brakkażdy klan posiada własnego przywódcę (w czasach HoMM6); Raelag (w czasach HoMM6:SoD i HoMM5)
Religia: Malassa, Smocza Bogini Żywiołu Ciemności
Stolica: KonosLabirynt Cieni

7. Akademia - Siedem Miast; Królestwo Magii

7 głównych miast i wiele pomniejszych, założonych w 62 Roku Siódmego Smoka przez uczniów Siódmego Smoka. Zamieszkują je magowie (głównie ludzie) oraz stworzone przez nich istoty: zniewolone orki, zwierzoludzie i konstrukty.

Władca: Pierwszy z Kręgu Mocy; Cyrus (przed HoMM5); Zehir (w czasach HoMM5)
Religia: brak (magowie sądzą, iż sami mogą zostać bogami, idąc za przykładem Siódmego Smoka)
Sąsiedzi: Święte Imperium (płn-wsch), koczownicze plemiona orków (płd)


8. Sylwan - Irollan

Związek królestw elfów pod przywództwem elekcyjnego króla. Powstały po upadku Imperium Shantiri. W latach 528-540 RSS król Arniel scentralizował władzę i zmienił sposób przekazywania tronu na dziedziczenie.

Władca: Arniel (w czasach HoMM6); Vaniel (w czasach HoMM6: Cienie Mroków); Alaron (w czasach HoMM5); Findan (po HoMM5)
Religia: Sylanna, Smocza Bogini Żywiołu Ziemi
Sąsiedzi: Święte Imperium (płd), Ygg-Chall (podziemia), Grimheim (wsch)


9. Forteca - Grimheim; Królestwo pod Górą

Koalicja sześciu krasnoludzkich klanów rządzonych przez Króla pod Górami powstałych po upadku Imperium Shantiri. Śnieżne pustkowia i kamienne hale pod nimi.

Władca: Król pod Górami; Tolghar (w czasach HoMM5), Wulfstan (po HoMM5)
Religia: Arkath, Smoczy Bóg Żywiołu Ognia
Sąsiedzi: Ygg-Chall (podziemia); Irollan (zach), Święte Imperium (płd)


10. Wolne Miasta

Związek miast-państw, nie tworzących jednego królestwa, a tym samym nie będących frakcją. Powstały w 48 Roku Siódmego Smoka, gdy niezadowoleni narzuconą zmianą wiary ludzie z Imperium Sokoła uciekli poza jego granice.
Najsłynniejsze Wolne Miasta:
- Stonehelm - miejsce akcji gry Dark Messiah,
- Hammer Fall - miejsce akcji gry Raiders, słynące z doskonałych kowali i potężnych artefaktów,
- Karthal - wspomniane w HoMM6, będące nową siedzibą Domu Chimery i Karmazynowych Czarodziei.
Inne ważniejsze Wolne Miasta: Foster' Reach, Listmoor, Eridan Crossing.

Władca: brak (każde miasto ma własnych przywódców)
Religia: Ylath, Smoczy Bóg Żywiołu Powietrza (nie jest to jednak reguła)
Sąsiedzi: różnie (każde Wolne Miasto graniczy jednak ze Świętym Imperium)
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VI". Redakcja, kontakt