Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj w komnatach Heroes VI!
rejestracjalogowanieRSSFB



RaelagRącze stopyBohater zyskuje dostęp do czaru Przyspieszenie wraz z premią +1 do Punktów ruchu, a ilość Many potrzebnej do rzucenia Przyspieszenia i Masowego Przyspieszenia ulega zmniejszeniu o 20%.Ostrze CieniaMroczny cyrograf - Jeśli na placu boju znajduje się przynajmniej jeden niewidzialny oddział, to wszystkie sojusznicze stworzenia Lochu zadają o 9% więcej obrażeń.
Siła ataku3Obrona1Moc4Przywództwo1
Moc magiczna2Obrona przed magią1Mana30Przeznaczenie1
Raelag zaniósł tyle samo modłów do Malassy, Smoczej Bogini Ciemności, co i do Sylanny, Smoczej Bogini Ziemi. Wciąż ze słodko-gorzkim żalem wspomina swoje dni spędzone na powierzchni Ashanu. Wszystko było wtedy takie proste...
Jako najstarszy z trzech synów królowej Tuidhany, po wygnaniu mrocznych elfów został wodzem klanu Blizny Duszy. Toczony gniewem i goryczą, a także pamiętający wciąż o rzezi jaką krasnoludy urządziły jego pobratymcom, Raelag znalazł się niebezpiecznie blisko zaakceptowania sojuszu z Kha-Belethem, Władcą Demonów, z którego pomocą mógłby pokonać licznych nieprzyjaciół mrocznych elfów. W ostatniej chwili odzyskał rozum i nie zaprzedał duszy Chaosowi, ale to wydarzenie było przysłowiową ostatnią kroplą, która przelała czarę goryczy. Po zbyt wielu porażkach i błędnych politycznych decyzjach, Raelag opuścił swój klan i pozwolił, by jego brat, Sylsai, został przywódcą Blizn Duszy.
Gdy Raeleg topił swe smutki i rozczarowania w alkoholu, zaprzyjaźnił się z Sorshanem, przywódcą klanu Piętna Cienia, którego losy potoczyły się podobnie. Sorshan wyciągnął Raelaga z dołka i pomógł mu odzyskać wiarę w cel, w międzyczasie czyniąc upadłego księcia honorowym członkiem klanu Piętna Cienia.
Komentarz historyczny:
Pedofil, emo a do tego pijak i koneser grzybków.
Raelag zostaje dodany do Dynastii gracza po ukończeniu kampanii Lochu w Cieniach Mroku.
Komentarz szamana prowadzącego ten przypadek:
Mroczny elf o słabej psychice ma niejedną bliznę na swej pooranej i ciemnej duszy. Jego los naznaczony jest cieniem i balansowaniem na pograniczu obłędu.


YrrisMistrzyni przyczajeniaWirująca śmierć omija sojusznicze celeCicha ZabójczyniMroczny cyrograf - Jeśli na placu boju znajduje się przynajmniej jeden niewidzialny oddział, to wszystkie sojusznicze stworzenia Lochu zadają o 9% więcej obrażeń
Siła ataku3Obrona1Moc4Przywództwo1
Moc magiczna2Obrona przed magią1Mana30Przeznaczenie1
Porywcza, dumna i odważna, Yrris od lat przewodzi oddziałowi partyzantów. Jej wojownicy cienia działają za liniami wroga, zabijając, sabotując i szerząc terror.
Yrris nie popiera obecnych przywódców mrocznych elfów. Owo poczucie niezależności, nieobce również Raelagowi, sprawiło że zostali przyjaciółmi.
Yrris zaś na przestrzeni lat stała się nieco cyniczna i straciła wszelką nadzieję na lepszą przyszłość dla mrocznych elfów. Jednak mimo swych wątpliwości, wierzy w szalony plan Raelaga, który twierdzi, że odzyskanie Biblioteki jest jedynym ratunkiem dla ich ludu. Czas przestać uciekać i stawić opór.
Dzięki swej szczerości i otwartości Yrris potrafi skierować każdą rozmowę na właściwe tory i w ten sposób rozładować napiętą sytuację.
Komentarz historyczny:
Yrris jest bohaterką drugorzędną w kampanii Lochu, a dołącza do Raelaga w misji 2. Pojawia się też w kampanii Veina jako strażniczka Niewidzialnej Biblioteki.
Komentarz szamana prowadzącego ten przypadek:
Lubiącą działać z zaskoczenia Yrris także dopadła mroczna melancholia, co chyba nikogo nie dziwi, biorąc pod uwagę, że została koleżanką Raelaga i siedzi cały czas pod ziemią, każdy by zwariował.
Na szczęście dla Realaga dziewczę to w porę się opanowało i pomoże mu w walce o przyszłość rasy.


SorshanWładca ciemności+3 Bezimiennych / tydzieńTkacz CieniBłogosławieństwo cienia - Tak długo, jak na polu bitwy przebywa jakiś niewidzialny sojuszniczy oddział, bohater otrzymuje premię +18% do Mocy magicznej.
Siła ataku2Obrona1Moc3Przywództwo1
Moc magiczna2Obrona przed magią2Mana40Przeznaczenie1
"Sorshan to udręczony elf o tragicznej przeszłości.
W trakcie wojen z krasnoludami, on i jego rodzina dostali się do niewoli. Przywódca krasnoludów dał im okrutny wybór: jeśli Sorshan własnoręcznie zabije swojego ojca, to wraz z matką zostanie oszczędzony. Sorshan przystał na tę propozycję, ale skutki podjętej wtedy decyzji ciążą mu do dziś. Jego matka nie umiała sobie poradzić z tym, co się stało i popełniła samobójstwo, rzucając się na skrzydła Bezimiennego. Gdy Sorshan zamyka oczy, wciąż słyszy jej głos, szepczący w ciemnościach...
Szukając schronienia w omamach - wywołanych przez spożywanie popiołów - w jednej z wizji Sorshan ujrzał Niewidzialną Bibliotekę i od tamtej pory opracowuje plan sprowadzenia jej z Sheoghu. Jest przekonany, że owa Biblioteka może być kluczem do ocalenia jego ludu. Uratowanie mrocznych elfów stało się dla Sorshana bardzo osobistą sprawą, w której upatruje swego odkupienia.
Inne elfy boją się go jednak i darzą niechęcią. Jest tajemniczy i trzyma się w cieniu, zbierając informacje o wszystkich i snując długofalowe plany. Jego przyjaciel i uczeń, Raelag, pełni rolę łącznika pomiędzy nim, a resztą świata."
Komentarz historyczny:
Sorshan nie występuje osobiście w kampanii Lochu, lecz jest zarówno autorem planu zjednoczenia mrocznych elfów, jak i mentorem Raelaga.
Komentarz szamana prowadzącego ten przypadek:
No nie, jeśli Realag dobiera sobie takich zwariowanych kolegów, to nie dziwne że sam fiksuje... Sorshan cierpi na zespół stresu pourazowego z komponentem psychotycznym i trzeba się od niego trzymać z daleka, a nie karmić się chorymi wizjami... Przyszłość mrocznych elfów widzę w ciemnych barwach, a wy? ;P


VeinObrońca istot zmierzchu+10 do Obrony i Obrony przed magią dla Wampirów.Czarny RycerzWizja śmierci - Za każdym razem, kiedy wrogi oddział zostanie zniszczony, wszystkie pozostałe opanowuje wizja nadciągającej śmierci. Ich obrażenia zostają zmniejszone o 3%, a Morale i Szczęście o 6. Odziały stają się też o 3% bardziej podatne na efekty zarówno z kategorii Mocy, jak i Magii. Czas trwania (w turach): 1.
Siła ataku2Obrona3Moc5Przywództwo0
Moc magiczna2Obrona przed magią1Mana30Przeznaczenie1
Vein jest bardzo starym i bardzo potężnym Rycerzem Śmierci.
Trzeba podkreślić, że żywot tak zwanego nieumarłego nie był jego wyborem. To Belketh go przemienił, aby ocalić jego rodzinę przed niechybną śmiercią podczas magicznej zarazy. Jednak przeżyć zdołał tylko Vein.
Później spędził całe wieki w służbie Belketha i u boku Cienia Śmierci: Sandra. To w tamtym czasie przylgnął doń przydomek: Żniwiarz Dusz.
Gdy wyszło na jaw, że Sandro jest Panem Świata Cieni, Vein zaczął na niego polować, zabijając wszystkich jego wyznawców, ale sam Sandro został przez Belketha jedynie wygnany.
Rozzłoszczony tym faktem, Vein porzucił Nekromantów i przez blisko wiek był kapitanem elitarnej najemnej kompanii zwanej Wichrowe Ostrza.
Tak naprawdę, Vein widział już wszystko i ciężko go czymś zaskoczyć. Nigdy nie okazuje emocji, a gdy mówi: tak, to po prostu znaczy to: tak. Jego słowa nie są wyrachowane - kształtuje je umysł, który po tak długim istnieniu jest już za pan brat z każdą, nawet najtrudniejszą decyzją.
Czasami jednak Vein zastanawia się jak wyglądałoby jego życie, gdyby zmarł wraz z rodzicami na zarazę i wrócił do Ashy, aby się odrodzić.
Komentarz historyczny:
"Żyłka" jest bohaterem kampanii Nekropolii w dodatku Cienie Mroku. Jest też przybranym ojcem Zakery.
Vein po raz pierwszy pojawił się w grze Duel of Champions jako jeden z kapitanów kompanii Wichrowych Mieczyang. Windswords.
Vein zostaje dodany do Dynastii gracza po ukończeniu kampanii Nekropolii w Cieniach Mroku.
Komentarz szamana prowadzącego ten przypadek:
Żylasta żniwiarka przeżył tak wiele traumy, że generalnie beznamiętnie tłucze co popadnie, czasem wykazuje jednak słabość do przemyśleń, czyżby w martwych żyłach pływały resztki światłości?


ZakeraMistrzyni dyplomacji
Bohater otrzymuje zdolność Dyplomacja i premię 50% do jej skuteczności
BalsamistkaWszechmoc Ashy - Bohater otrzymuje 3 punkty Many za każdy zniszczony oddział w czasie bitwy (własny lub przeciwnika).
Siła ataku1Obrona2Moc3Przywództwo0
Moc magiczna3Obrona przed magią2Mana50Przeznaczenie1
Zakera jest córką, której Vein i Anastazja nigdy nie mogli mieć.
Vein był kapitanem Wichrowych Ostrzy, gdy pewnego razu uratował ludzkie dziecko: Zakerę. Cała rodzina dziewczynki została wymordowana przez Sandra i jego sługusów. Veinowi zrobiło się jej żal. Zawiózł małą sierotę do swej ukochanej, Anastazji, by zostało wychowane wśród wyznawców Pajęczej Bogini.
Zakera pragnie tylko jednej rzeczy: wypełnić swoje przeznaczenie i stać się prawowitą córką swej "matki" i "ojca" stając się wampirem.
Zakera słynie ze swej dumy i nieugiętej woli. Wciąż jeszcze nie wybaczyła swemu "ojcu", Veinowi, że opuścił ją i jej "matkę" Anastazję.
Komentarz historyczny:
Zakera jest bohaterką drugorzędną w kampanii Nekropolii w dodatku Cienie Mroku oraz adoptowaną córką Veina i Anastazji. Jest też Dziewicą - obliczem losu i równowagi Ashy.
Komentarz szamana prowadzącego ten przypadek:
Los Zakery wiedzie ją prosto w oblicza śmierci, nie będzie to jednak smutny koniec jej żywota, a dopełnienie pragnień i ukoronowanie drogi którą obrała.


BelkethWładca pustych dusz+2 Lisze na tydzieńWysłannik ŚmierciWszechmoc Ashy - Bohater otrzymuje 3 punkty Many za każdy zniszczony oddział w czasie bitwy (własny lub przeciwnika).
Siła ataku1Obrona2Moc3Przywództwo0
Moc magiczna3Obrona przed magią2Mana50Przeznaczenie1
Belketh jest bardzo stary i bardzo mądry, nawet jak na Anioła. To on na nowo odkrył tajniki nekromancji i przekazał je czarodziejom z Siedmiu Miast. Jednak jego dzieło nie jest jeszcze skończone: nie posiadł bowiem jeszcze oświecenia, którego niegdyś dostąpił czarodziej Sar-Elam, Siódmy Smok.
Belketh walczył w Pradawnych Wojnach, ale choć był mężnym wojownikiem, jako jeden z pierwszych Aniołów odmówił walki z Bezimiennymi, uważając ją za hańbiącą.
Oddalony za swą nieprawomyślność, zaszył się w odosobnieniu i zaczął studiować czarną magię, by lepiej zrozumieć jak Sar-Elamowi udało się przejść przez Pustkę. Belketh pełni wśród nekromantów funkcję Archonta, ale zrzekł się przywództwa, gdy szkoła nekromancji zamieniła się w religijny kult Matki Namtaru.
Wciąż ma jednak niebagatelne wpływy i zawsze chętnie oderwie się od swego głównego celu, jeśli tylko bliskim jego sercu nekromantom zagrozi jakieś poważne niebezpieczeństwo. Dwóm jego uczniom, Veinowi oraz Sandro, przeznaczona jest niezwykła przyszłość i obaj są sławni na całe Ashan. Belketha jednak ciężko czymś zadziwić, bo już wszystko widział.
Komentarz historyczny:
Belketh jest bohaterem fabularnym w kampanii Nekropolii w dodatku Cienie Mroku.
Uczniami Belketh byli m.in. Vein, Sandro, Zoltan z H5. Belketh zginął ostatecznie kilka lat po wydarzeniach ze scenariusza "Podstęp Maahira" w H5 właśnie z ręki bohatera tej mapki.
Belketh jest dostępny w wersji Heroes 6 Complete oraz dla osób, które zamówiły Cienie Mroku przed premierą.
Komentarz szamana prowadzącego ten przypadek:
Belketh podąża swoją drogą poszukując ciemnych mocy, jednak nawet anioł potrzebuje sojuszników, o czym on zdał się zapomnieć...


ArianaMistrzyni magii ciemnościZwiększa skuteczność magii ciemności o 6%Wysłanniczka ŚmierciWszechmoc Ashy - Bohater otrzymuje 3 punkty Many za każdy zniszczony oddział w czasie bitwy (własny lub przeciwnika).
Siła ataku1Obrona2Moc3Przywództwo0
Moc magiczna3Obrona przed magią2Mana50Przeznaczenie1
Ariana była niegdyś nekromantką, ale uwiedziona potęgą Pustki, zdradziła Pajęczą Królową i zawarła układ z Panem Świata Cieni, Sandrem.
Podziela jego wolę zniszczenia wszechrzeczy, choć nigdy tak naprawdę nie pojęła, co nim kieruje i jak niebezpieczna w istocie potrafi być Pustka. Zaślepia ją niezmierzona potęga, którą Pustka obdarza każdego, kto tylko się jej odda.
Ariana pamięta, że już kiedyś spotkała Veina, choć magia Pustki zazwyczaj wymazuje wspomnienia. Jest zimna, wyrachowana i wiecznie odurzona otrzymaną mocą.
Komentarz historyczny:
Araina jest jednym z generałów Sandra w Zakonie Pustki.
Ariana po raz pierwszy pojawił się w grze Duel of Champions, gdzie też spotkała sięz Veinem.
Komentarz szamana prowadzącego ten przypadek:
Zachłyśnięta otrzymaną potęgą Ariana została zwiedziona potęgą niszczenia, obecnie sama nie wie co robi, a gdy to zrozumie może być już za późno.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VI". Redakcja, kontakt