Artefaktów, będącymi częściami zestawów, nie można kupić u handlarzy artefaktów czy na targowiskach w mieście. Tym samym, jeśli gracz nie znajdzie ich na mapie przygód lub nie dostanie jako nagrody za wykonanie zadania czy pokonanie wrogów, nie jest możliwe skompletowanie całego zestawu w grze (w przeciwieństwie do H3 i HV).
Każdy z zestawów ma trzy rodzaje premii, za zebranie dwóch, czterech oraz sześciu elementów. Premie się sumują, tak więc zebrawszy cały zestaw, gracz otrzymuje wszystkie wymienione premie.
Każdy z zestawów ma trzy rodzaje premii, za zebranie dwóch, czterech oraz sześciu elementów. Premie się sumują, tak więc zebrawszy cały zestaw, gracz otrzymuje wszystkie wymienione premie.
Guardian's Set
Kategoria: Moc
Premia z tytułu posiadania 2 przedmiotów: Zapewnia Premię +1 Punkt Życia wszystkim sojuszniczym stworzeniom
Premia z tytułu posiadania 4 przedmiotów: +2 do Siły ataku; +2 do Przywództwa
Premia z tytułu posiadania 6 przedmiotów: +4 do Obrony; Zapewnia Premię +2 Punkt Życia wszystkim sojuszniczym stworzeniom
Hełm Strażnika
+10 do PrzywództwaNapierśnik Strażnika
Wymagania: Kategoria: Moc
+4 do Obrony
Sojusznicze stworzenia są niewrażliwe na obrażenia w pierwszych trzech atakach w każdej bitwieLwia Tarcza
Wymagania: Kategoria: Moc
+3 do Przywództwa
+3 do ObronyPłaszcz z Lwiej Grzywy
+6 do PrzywództwaNaramienniki Strażnika
+2 do PrzywództwaButy Strażnika
+1 do Punktów Ruchu bohatera na lądzie
+1 do Obrony
Kampanie, w których można zebrać zestaw: Przystań, Sanktuarium, scenariusz Opowieść o Dwóch Strażnikach
Magister's Set
Kategoria: Magia
Premia z tytułu posiadania 2 przedmiotów: +40 do maksymalnej liczby punktów Many
Premia z tytułu posiadania 4 przedmiotów: +4 Obrona
Premia z tytułu posiadania 6 przedmiotów: +5 Moc magiczna; +5 Premia do Inicjatywy stworzeń
Korona Arcybakałarza
+5 do Mocy magicznej
+50 do Many
+5 do regeneracji ManySzaty Bakałarza
Wymagania: Kategoria: Magia
+4 do Mocy magicznej
+20 do Many
+2 do regeneracji ManyKompendium Bakałarza
Wymagania: Kategoria: Magia
+3 do Mocy magicznej
+3 do PrzeznaczeniaPłaszcz Bakałarza
+2 do Mocy magicznejNaramienniki Bakałarza
+5 Mocy magicznej
+3 do PrzeznaczeniaSandały Bakałarza
+1 do Punktów Ruchu bohatera na lądzie
+1 do Mocy magicznej
Kampanie, w których można zebrać zestaw: Inferno, Nekropolia
Prophet's Set
Kategoria: Magia
Premia z tytułu posiadania 2 przedmiotów: +4 punkty Many dziennie
Premia z tytułu posiadania 4 przedmiotów: +4 Obrona przed magią; +4 punkty Many dziennie
Premia z tytułu posiadania 6 przedmiotów: +4 Obrona przed magią; +4 punkty Many dziennie
Zgrzebny Kaptur Proroka
+3 do Obrony przed magią
+30 do Many
+3 do regeneracji ManySzaty Proroka
Wymagania: Kategoria: Magia
+4 do Obrony przed magią
+3 do Punktów Życia sojuszniczych jednostekKsięga Proroka
+5 Obrona przed magią
+50 do Mana
+5 do regeneracja ManyPołyskująca Perła
+2 do Obrony
+2 do Punktów Życia sojuszniczych jednostekNaramienniki Proroka
+20 do Many
+2 do regeneracji ManySandały Proroka
+1 do Punktów Ruchu bohatera na lądzie
+1 do Punktów Życia sojuszniczych jednostek
Kampanie, w których można zebrać zestaw: Przystań, Twierdza, Sanktuarium
Regent's Set
Premia z tytułu posiadania 2 przedmiotów: zwiększa tygodniowy przyrost (stworzenia Podstawowe) o +1
Premia z tytułu posiadania 4 przedmiotów: zwiększa tygodniowy przyrost (stworzenia Elitarne) o +1
Premia z tytułu posiadania 6 przedmiotów: zwiększa tygodniowy przyrost (stworzenia Legendarne) o +1
Obręcz Przymierza Winterwindów
Dyplomacja jest o 10% skuteczniejszaPamiętnik Klanu Stonefist
+250 szt. złota dziennie
Bohater otrzymuje zdolność "Architektura"Królewski Płaszcz Klanu Heartguard
Zwiększa przychód złota ze wszystkich miast o 10%Werble Legionów
+6 do Przywództwa
Tygodniowa produkcja stworzeń podstawowych jest większa o 2Wojenny Róg Legionów
+1 do Przywództwa
Tygodniowa produkcja stworzeń elitarnych wzrasta o 1 na tydzieńSztandar Legionów
Tygodniowa produkcja stworzeń legendarnych jest większa o 2
Kampanie, w których można zebrać zestaw: Przystań, Twierdza
Trickster's Set
Premia z tytułu posiadania 2 przedmiotów: +2 Przeznaczenie
Premia z tytułu posiadania 4 przedmiotów: +4 Przeznaczenie
Premia z tytułu posiadania 6 przedmiotów: +8 Przeznaczenie
Maska Szaleńca
-6 do Morale jednostek wrogaWielobarwny Płaszcz Błazna
+1 do Przeznaczenia
-1 do Szczęście wrogich jednostekNaramienniki Uroku
-10 do Inicjatywy jednostek wrogaPantofle Trefnisia
+1 do Punktów Ruchu bohatera na lądzie
+1 do PrzeznaczeniaFazujący Naszyjnik
Wymagania: 10 Siły ataku
-1 do Punków Ruchu jednostek wrogaPierścień Nieszczęścia
-4 do Szczęścia jednostek wroga
Kampanie, w których można zebrać zestaw: Inferno, Sanktuarium
Vagrant's Set
Kategoria: Moc
Premia z tytułu posiadania 2 przedmiotów: +4% Doświadczenie
Premia z tytułu posiadania 4 przedmiotów: +2 do Punktów Ruchu Bohatera na lądzie; Zapewnia premię +2 do Inicjatywa wszystkim sojuszniczych stworzeniom
Premia z tytułu posiadania 6 przedmiotów: +5 do Punktów Ruchu Bohatera na lądzie; Zapewnia premię +5 do Inicjatywa wszystkim sojuszniczych stworzeniom
Wszystkowidząca Korona
+1 do pola widzenia bohatera
Bohater zdobywa o 2% więcej doświadczeniaPłaszcz z Sowich Piór
Wymagania: Kategoria: Moc
+5 do Punktów Ruchu latających stworzeń bohateraChwytające Rękawice
Zapewnia bohaterowi zdolność "Zbieranie"Sandały Tancerza Wiatru
+1 do Punktów Ruchu sojuszniczych jednostekSiodło Bezpiecznej Podróży
Bohater nie ponosi kar do punktów ruchu w trudnym terenieSekstans Morskich Elfów
+6 Punktów Ruchu bohatera na morzu
Kampanie, w których można zebrać zestaw: Nekropolia, scenariusz Ksieżniczka VARN-u
Warlord's Set
Kategoria: Moc
Premia z tytułu posiadania 2 przedmiotów: +2 Siła ataku
Premia z tytułu posiadania 4 przedmiotów: +4 Przeznaczenie
Premia z tytułu posiadania 6 przedmiotów: +5 Obrona; +5 Premia do Inicjatywy stworzeń
Hełm Craga Hacka
+7 do Siły ataku
+5 do Inicjatywy sojuszniczych jednostekZbroja z Cieniostali
Wymagania: Kategoria: Moc
+3 do Obrony
+3 do Siły atakuŁuk Centaura
Wymagania: Kategoria: Moc
Sojusznicze jednostki strzeleckie kontratakują bez kar za walkę w zwarciu.Kościane Naramienniki
+2 do ObronyRękawice Kagana
+6 do Siły ataku
+1 do Obrażeń zadawanych przez sojusznicze jednostki
Amulet Jaguara
+4 do Siły ataku
Kampanie, w których można zebrać zestaw: Inferno, Nekropolia, Twierdza
Pirate's Set
Premia z tytułu posiadania 2 przedmiotów: Zapewnia premię +2 do Inicjatywy wszystkim sojuszniczym stworzeniom
Premia z tytułu posiadania 4 przedmiotów: +4 do Przywództwa
Premia z tytułu posiadania 6 przedmiotów: +6 Obrona
Czapka Kapitana
+2 do PrzeznaczeniaZbroja Pirata
+6 do Obrony
Daje zdolność OpórHak
Gdy bohater atakuje, wszystkie sojusznicze stworzenia otrzymują premię +4 do Morale aż do końca bitwy. Maksymalna premia do Morale: +12Amulet Morskiego Elfa
+3 do Przywództwa
+3 do Obrony przed magiąPierścień Czaszki
Zapewnia zdolność PrzerażeniePiracka Flaga
-2 do Szczęścia dla Wrogich jednostek
Kampanie, w których można zebrać zestaw: DLC Piraci z Morza Sztormów
Greater Lich's Set
Premia z tytułu posiadania 2 przedmiotów: Inicjatywa wrogich stworzeń ulega zmniejszeniu o -2
Premia z tytułu posiadania 4 przedmiotów: Morale wrogich stworzeń ulega zmniejszeniu o -4
Premia z tytułu posiadania 6 przedmiotów: +6 Moc magiczna
Ornat Nekromanty
+1 do Obrony przed magią
+20 do ManyKsięga Ostatniej Posługi
+5 do Obrony przed magią
Efekt leczenia wrogich stworzeń zmniejszony o 5%Płaszcz Lisza
+3 do Przeznaczenia
-3 do Morale nieprzyjacielaButy Żywego Trupa
+1 do Punktów ruchu bohatera na lądzie
+1 do Inicjatywy sojuszniczych stworzeńKlepsydra Ładu
-3 do Morale dla wszystkich jednostek co turęPierścień Nieskruszonego
+5 do Mocy magicznej
Zapewnia zdolność Teleportacji
Kampanie, w których można zebrać zestaw: DLC Danse Macabre
Assassin's Set
Premia z tytułu posiadania 2 przedmiotów: +2 do Przeznaczenia: Bezpośrednie ataki sojuszniczych jednostek wywołują zatrucie, trwające przez pierwsze 3 tury bitwy.
Premia z tytułu posiadania 4 przedmiotów: +4 Siła ataku; Gdy zatruty oddział ulegnie zniszczeniu, efekty zatrucia rozprzestrzeniająsię na sąsiednie oddziały.
Premia z tytułu posiadania 6 przedmiotów: +5 premia do Inicjatywy stworzeń; Sojusznicze stworzenia unikają kontrataku w pierwszych trzech atakach wręcz.
Maska Zabójcy
-3 do Morale przeciwnikaKsiężycowy Miecz
+3 do Siły atakuRękawice Zabójcy
+3 do Siły ataku
+3 do PrzeznaczeniaPłaszcz Ciemności
Skuteczność ataków dystansowych, wymierzonych w sojusznicze oddziały, zostaje zmniejszona o 20%.Buty Zabójcy
+2 do obrażeń dla sojuszniczych stworzeń
Zapewnia zdolność o nazwie ZasadzkaFiolka Trucizny
-3 do Punktów zdrowia wrogich stworzeń
Kampanie, w których można zebrać zestaw: Cienie Mroków, kampania Lochu
Windswords' Set
Premia z tytułu posiadania 2 przedmiotów: +1 do Punktów ruchu bohatera na lądzie; Dodawana dziennie ilość złota: 250
Premia z tytułu posiadania 4 przedmiotów :+3 Moc magiczna; Ogłuszenie wywołana za pomocą Magii Powietrza utrzymuje się o 1 turę dłużej.
Premia z tytułu posiadania 6 przedmiotów: +5 premia do Inicjatywy stworzeń: Po rozpoczęciu bitwy, ciska Strzały Burzy na sojusznicze stworzenia i rzuca Wichry na wszystkie wrogie oddziały.
Hełm Myrandy
+4 do Obrony
+2 do Przywództwa
Zapewnia zdolność o nazwie OświecenieDziennik Sayuri
+12 do regeneracji Many
Zapewnia zdolność o nazwie MedytacjaPancerz Kierana
+1 do Punktów ruchu sojuszniczych stworzeń
+2 do ObronyNaramienniki Veina
+3 do Mocy magicznej
+3 do ObronyButy Ga'arenda
+3 do Inicjatywy sojuszniczych stworzeńBrosza Żelaznych Wichrów
+1 do Przywództwa
Zapewnia zdolność o nazwie Ekonomia I
Kampanie, w których można zebrać zestaw: Cienie Mroków, kampania Nekropolii