Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj w komnatach Heroes VI!
rejestracjalogowanieRSSFB



KAMPANIA

IrinaMistrzyni bohaterstwaBohaterka otrzymuje zdolnosć Bohaterstwo i premię 10% do jej skuteczności.MniszkaOstateczny cios - Bohater otrzymuje premię +10% do obrażeń, kiedy atakuje wrogie oddziały, których wielkość spadła poniżej 30% pierwotnej liczby stworzeń.

Tajemny wzrok - Stworzenia Sanktuarium, które nie atakowały w danej turze, zyskują w kolejnej turze premię +28% do obrażeń (dodatkowe obrażenia mają charakter magiczny) i +28 do Ochrony przed magią.
Siła ataku1Obrona1Moc2Przywództwo1
Moc magiczna2Obrona przed magią3Mana50Przeznaczenie1
Szydełkowanie, poezja, muzyka to typowe damskie zajęcia, o które Irina, najstarsza córka księcia Sławy i księżnej Cate Gryfitów, nie mogła by się troszczyć mniej. Zamiast tego, wspólnie ze swoim szorstkim i skorym do bijatyk przyrodnim bratem Sandorem, spędzała czas na uczeniu się wszystkich możliwych rzeczy, przekonując nawet orka Kraala, zbrojmistrza rodu Gryfa, by nauczył ją drogi dziczy i oraz sztuki wojennej. Irina, łatwo wpadająca w złość i uparta, straciła wszelką tolerancję dla swojej przypisanej roli w społeczeństwie imperium w dniu, gdy została zmuszona poślubić Gerharta, ohydnego księcia Wilka. W noc poślubną zaatakował ją brutalnie, lecz poraniła go dotkliwie. Irina, uwięziona w cuchnących lochach Wilka, wolała raczej umrzeć, niż przeprosić tyrana. Została jednak uwolniona przez Sandora i razem uciekli na południowo-wschodnie wyspy na Oceanie Nefrytowym. Porzucona w samym sercu terytorium nag, Irina uświadomiła sobie, że jest obcą w obcym kraju, lecz z zamiarem dokonania zemsty na Gerharcie i na samym Świętym Imperatorze.
Komentarz historyczny:
Irina jest główną bohaterką kampanii Sanktuarium.
Jego imię to inaczej Irena.
Komentarz szamana prowadzącego ten przypadek:
Irina co nie chciała Niemca... to znaczy Gerharda. To co prawda kobieta,
ale odwagi, honoru i zdolności walki mógłby jej pozazdrościć niejeden
kandydat na bohatera. Wplatana przez ojca i cesarza w niechciane małżeństwo pokazała swoje pazurki z drobną pomocą Sandora i Kraala. Obecnie szuka swojego miejsca
na ziemi u próbujących ogładzić jej charakterek wyważonych i tajemniczych niczym księżyc kung-fu-nag.


ChangboMistrz mieczy+10% do obrażeń zadawanych przez ataki bohatera.SamurajOstateczny cios - Bohater otrzymuje premię +10% do obrażeń, kiedy atakuje wrogie oddziały, których wielkość spadła poniżej 30% pierwotnej liczby stworzeń.
Siła atakuXObronaXMocXPrzywództwoX
Moc magicznaXObrona przed magiąXManaXPrzeznaczenieX
Jako były wasal Okane, Changbo odmówił przysięgi lojalności swojemu nowemu daimyo - Hiroshiemu. W dniu w którym to uczynił, stal się dwoma różnymi osobami. Oficjalnie, dla żołnierzy nowego daimyo jest piratem i bandytą. Z drugiej strony, te same nagi uważają go za bohatera i obrońce ojczyzny. Jako ronin, który postawił swój system moralny ponad wszystkie inne wartości, Changbo bez wahania odda swe majętności, władzę czy status społeczny w imię obrony słabszych przed zakusami silniejszych.
Komentarz historyczny:
Changbo jest bohaterem kampanii Sanktuarium drogi Łez. Dołącza on do gracza w 2. misji, po stoczeniu walki i darowaniu mu życia.
Komentarz szamana prowadzącego ten przypadek:
Ten sprawiedliwy ronin ponad wszystko stawia swój honor i zasady oraz
dobro podległych mu stworzeń. Będzie miał teraz okazję pójść za ciosem i
zaprowadzić nowy porządek w sfeudalizowanym i skostniałym systemie
politycznym królestwa Shalassy. Czyżby to był koralowy Robin Hood?


KatashiMistrzyni błyskawicBohaterka otrzymuje czar Błyskawica i premię 10% do zadanych przez niego obrażeń.Przywowyłaczka powodziOstateczny cios - Bohater otrzymuje premię +10% do obrażeń, kiedy atakuje wrogie oddziały, których wielkość spadła poniżej 30% pierwotnej liczby stworzeń.

Tajemny wzrok - Stworzenia Sanktuarium, które nie atakowały w danej turze, zyskują w kolejnej turze premię +28% do obrażeń (dodatkowe obrażenia mają charakter magiczny) i +28 do Ochrony przed magią.

Gejzer - Bohater tworzy magiczny gejzer pod wybranym wrogim oddziałem, zadając mu 1493 punktów obrażeń od magii wody i powodując efekt przemoczenia. Celem mogą być wyłącznie żyjące stworzenia.
Siła atakuXObronaXMocXPrzywództwoX
Moc magicznaXObrona przed magiąXManaXPrzeznaczenieX
Nikt nie zna losu rodziców Katashi. Pewnego dnia, morze spokojne jak ona sama, niczym tafla jeziora w lecie, wyrzuciło na jedną z niezliczonych wysp nag wiklinowy koszyk, a w nim niemowlę. Katashi została uratowana przez Perłowe Kapłanki, trafiła pod ich opiekę i wychowała się w świątyni jako jedna z nich. Nie przejmowała się zbytnio swym pochodzeniem, gdyż poza swym obecnym losem — nic o nim nie wiedziała. W końcu, została kapłanką Shalassy — Smoczej Bogini Wody. Pewnego dnia usłyszała przypadkiem, jak pewien człowiek mówił, że jej rodziców mógł zabić Okane — daimyo wyspy Hashima. Od tamtego czasu Katashi próbowała dowiedzieć się, co tak naprawdę przydarzyło się jej matce i ojcu. Wyruszyła w podróż, żeby odnaleźć Okane, jednak dowiedziała się tylko, że został pokonany przez lorda Hiroshiego — nowego daimyo Hashimy. Żeby ułatwić sobie poszukiwania, ukryła swoje prawdziwe motywy pod maską posłuszeństwa i dążenia do doskonałości, przez co zyskała wysoką pozycję wśród podwładnych Hiroshiego. Podczas jednej z wypraw w celu odkrycia własnej przeszłości, Katashi wpadła w ręce osławionego pirata Changbo...
Komentarz historyczny:
Katashi jest bohaterką kampanii Sanktuarium drogi Krwi. Dołącza ona do gracza w 2. misji, po stoczeniu walki z Chango i straceniu go.
Komentarz szamana prowadzącego ten przypadek:
To żeńska wersja Mojżesza, tyle ze o flegmatycznym usposobieniu. Uratowana z koszyka została kapłanką Shalassy. Po latach szukając niemrawo informacji o rodzinie napotyka Robin Hooda, może to skłoni ją do odważniejszych decyzji?



Aula Bohaterów


AtlasGladiator+2 do Siły atakuSamurajOstateczny cios - Bohater otrzymuje premię +10% do obrażeń, kiedy atakuje wrogie oddziały, których wielkość spadła poniżej 30% pierwotnej liczby stworzeń.

Cisza przed burzą - Stworzenia Sanktuarium, które nie atakowały w danej turze, zyskują premię +5 do Inicjatywy i +28% do obrażeń fizycznych. Czas trwania (w turach): 1.
Siła ataku2Obrona2Moc4Przywództwo1
Moc magiczna1Obrona przed magią2Mana30Przeznaczenie1
Atlas urodził się i wychował na wyspie Hashima, w jednej z wielu ludzkich wiosek należących do Cesarstwa Lotosu. Jego imponujący wzrost przyniósł mu przydomek "góry". Atlas żył z myślą spokojnego życia jako wioskowy cieśla, do czasu pewnego brzemiennego dnia, gdy daimyo Hitokage zatrzymał się w wiosce. Podczas uroczystości na cześć wężowego lorda, Atlas pokonał osobistego czempiona daimyo w konkursie walki wręcz. Hitokage był rozbawiony i pod wrażeniem naturalnych talentów pokazanych przez Atlasa i zaoferował zabranie człowieka ze sobą, by trenować go w sztuce walki. Chociaż regularnie imponował nagom swoimi umiejętnościami na polu bitwy lub w dohyo (ring do zapasów), Atlas zyskał również ich szacunek za swoje umiejętności rzemieślnika jako główny konstruktor, rzeźbiarz i rzemieślnik.
Komentarz historyczny:
Atlas jest nawiązaniem do bohaterów z gier Might and Magic 5 oraz Heroes of Might and Magic 1-2.


CieleWyrwidąb+1 jednostka drewna dziennieSamurajOstateczny cios - Bohater otrzymuje premię +10% do obrażeń, kiedy atakuje wrogie oddziały, których wielkość spadła poniżej 30% pierwotnej liczby stworzeń.

Cisza przed burzą - Stworzenia Sanktuarium, które nie atakowały w danej turze, zyskują premię +5 do Inicjatywy i +28% do obrażeń fizycznych. Czas trwania (w turach): 1.
Siła ataku2Obrona2Moc4Przywództwo1
Moc magiczna1Obrona przed magią2Mana30Przeznaczenie1
Ciele bez wątpienia jest elfką, ale nie urodziła się wśród cieni drzew Irollanu. Ciele urodziła się na morzu, na jednym ze statków-domów swego ludu, Morskich Elfów, które wyznają zarówno Sylannę (za jej dary) jak i Shalassę (za opiekę). Dawno temu te elfy należały do Imperium Shantiri, lecz teraz są cyganami oceanu, przemierzając morza Ahsanu na własnoręcznie zrobionych statkach, stworzonych z drewna, które zatonęło w ich łodziach. Każdy elf należy do odpowiedniego klanu, zwanego załogą, a wobec którego jest żarliwie oddany. Ciele jest ostatnią ze swojej załogi, zniszczonej gdy fala zatopiła ich statek-dom. Została ocalona przez nagi i uważa je teraz za nową rodzinę.
Komentarz historyczny:
Ciele jest nawiązaniem do bohaterki Wrót Żywiołów z gry Heroes of Might and Magic 3.
Jej imię nie oznacza cielaka, lecz "niebo".


HitomiPrężność+25 Punktów Życia dla KenshichSamurajOstateczny cios - Bohater otrzymuje premię +10% do obrażeń, kiedy atakuje wrogie oddziały, których wielkość spadła poniżej 30% pierwotnej liczby stworzeń.

Cisza przed burzą - Stworzenia Sanktuarium, które nie atakowały w danej turze, zyskują premię +5 do Inicjatywy i +28% do obrażeń fizycznych. Czas trwania (w turach): 1.
Siła ataku2Obrona2Moc4Przywództwo1
Moc magiczna1Obrona przed magią2Mana30Przeznaczenie1
Hitomi urodziła się jako jedyna córka niesamowicie utalentowanego kowala w oddalonej i odosobnionej górskiej wiosce Perłowego Cesarstwa. Mimo odosobnienia, jego reputacja szybko rozpowszechniła się zarówno pod jak i nad wodą. Hitomi była obecna tego dnia, gdy legendarny diamyo Manowa zamówił cztery szczególne miecze. Ten czteroręki Mistrz Wojenny pożądał broni, która mogła by walczyć tak samo pod wodą jak i nad. Hitomi i jej ojciec przez siedem lat pracowali, kując, testując i zaklinając stal przeciwko każdym możliwym niewiarygodnym warunkom. Manowa był zadowolony i zapłacił za arcydzieło czterema misami pereł. Powrócił rok później i zatopił dwa z mieczy w sercu kowala, zabijając go na miejscu. Przegrał walkę z piratami i twierdził, że miecze były bezużyteczne ponad falami. Hitomi wyciągnęła miecze z nie dającej oznak życia klatki ojca i wyzwała tuzin najlepszych wojowników Manowy na pojedynki, wszystkich pokonując. Ujrzawszy dowód na wyższość broni, Manowa uznał swój błąd i uciął sobie dwa palce jako reperacje, które wręczył Hitomi. Powiadają, że do dnia dzisiejszego nosi je na naszyjniku.


KenageŻarłaczZwiększona skuteczność zdolności Krwiożerczy Amok o 20%.SamurajOstateczny cios - Bohater otrzymuje premię +10% do obrażeń, kiedy atakuje wrogie oddziały, których wielkość spadła poniżej 30% pierwotnej liczby stworzeń.

Cisza przed burzą - Stworzenia Sanktuarium, które nie atakowały w danej turze, zyskują premię +5 do Inicjatywy i +28% do obrażeń fizycznych. Czas trwania (w turach): 1.
Siła ataku2Obrona2Moc4Przywództwo1
Moc magiczna1Obrona przed magią2Mana30Przeznaczenie1
Kenage został wychowany przez rekiny, a przynajmniej tak podaje legenda. Ten genialny strateg wojskowy zyskał swoją reputację, gdy został wysłany z misją, by zbadać problemy na południowej wyspie, z niczym poza oddziałem rekinich wojowników. Problem okazał się inwazją orków i Kenage szybko go rozwiązał, podpływając nocą do ich obozu i pojmując ich szamana. Służył Wiecznej Cesarzowej jako profesor strategii wojennych w prestiżowym Dojo Wojskowym Naryji przez dwie dekady, nim otworzył własne dojo na statku. Pływał po Oceanie Nefrytowym i poza nim szukając potyczek i wojen, które jego zdaniem mogły nauczyć jego uczniów więcej, niż tysiąc lekcji z pergaminami. Lojalny oddział rekinich wojowników zawsze mu towarzyszy i gotów jest umrzeć za swojego mistrza, o którym mówią, że potrafi oddychać pod wodą.


TsuanPodróżniczka+3 do Punktów Ruchu na lądzie i morzuSamurajOstateczny cios - Bohater otrzymuje premię +10% do obrażeń, kiedy atakuje wrogie oddziały, których wielkość spadła poniżej 30% pierwotnej liczby stworzeń.

Cisza przed burzą - Stworzenia Sanktuarium, które nie atakowały w danej turze, zyskują premię +5 do Inicjatywy i +28% do obrażeń fizycznych. Czas trwania (w turach): 1.
Siła ataku2Obrona2Moc4Przywództwo1
Moc magiczna1Obrona przed magią2Mana30Przeznaczenie1
Urodzona w społeczeństwie wolnych piratów, Tsuan dostała własny statek w bardzo młody wieku i zgromadziła całkiem dużo łupów, rabując statki kupieckie z Siedmiu Miast na ich szlakach po Oceanie Nefrytowym. Przeznaczenie w końcu się od nie odwróciło, gdy jej statek został pożarty przez ogromnego potwora morskiego, którego obudziła z ogromnego pałacu Nagi daimyo 1000 mil pod oceanem. Tsuan była szczęśliwa, że przeżyła, lecz szybko zrozumiała, iż jest więźniem. Po pięciu latach niewoli, gdy pojęła o ogromnej i złożonej kulturze podwodnej Nag więcej, niż jakikolwiek człowiek przed nią, otrzymała od daimyo wyspę, z którą mogła uczynić, co zapragnie.


JunMistrz dyplomacjiBohater otrzymuje zdolność Dyplomacja i premię 50% do jej skuteczności.MnichOstateczny cios - Bohater otrzymuje premię +10% do obrażeń, kiedy atakuje wrogie oddziały, których wielkość spadła poniżej 30% pierwotnej liczby stworzeń.

Tajemny wzrok - Stworzenia Sanktuarium, które nie atakowały w danej turze, zyskują w kolejnej turze premię +28% do obrażeń (dodatkowe obrażenia mają charakter magiczny) i +28 do Ochrony przed magią.
Siła ataku1Obrona1Moc2Przywództwo1
Moc magiczna2Obrona przed magią3Mana50Przeznaczenie1
Plemię Matsuno, rybacy i poławiacze pereł wierzą, że gdy dobrzy mężczyźni i kobiety umierają, powracają jako nagi. Co siedem lat organizują zawody w pływaniu i nurkowaniu, a zwycięzca zostaje nagrodzony wielkim zaszczytem: zostanie ofiarowany nagom jako podarek, by służyć w ich lądowych świątyniach, poświęconych Smoczej bogini Wody, Shalassie. Jun urodził się jako Matsuno i wygrał ten honor. Chociaż był małomówny i spokojny, okazał się niesamowicie dobrym dyplomatą i jest wykorzystywany przez nagi, gdy sprawy dotyczą populacji ludzi bądź orków, żyjących na wyspach Oceanu Nefrytowego. Powiadają, że ten małomówny człowiek potrafi dostrzec pożądania innego człowieka patrząc w wodę w jego oczach. Jest także ekspertem w wycenie klejnotów, pereł i magicznych przedmiotów, choć podejrzewają go o to, że odgaduje te informacje poza oczami osób, z którymi negocjuje.


KalindraMistrzyni odłamków loduBohaterka otrzymuje czar Lodowy Pocisk, a jego koszt many zostaje zmniejszony o 33%.MniszkaOstateczny cios - Bohater otrzymuje premię +10% do obrażeń, kiedy atakuje wrogie oddziały, których wielkość spadła poniżej 30% pierwotnej liczby stworzeń.

Tajemny wzrok - Stworzenia Sanktuarium, które nie atakowały w danej turze, zyskują w kolejnej turze premię +28% do obrażeń (dodatkowe obrażenia mają charakter magiczny) i +28 do Ochrony przed magią.
Siła ataku1Obrona1Moc2Przywództwo1
Moc magiczna2Obrona przed magią3Mana50Przeznaczenie1
Kalindra, tytułująca się księżniczką, twierdzi że potrafi prześledzić swój rodowód aż do cywilizacji Shantiri. Lecz z drugiej strony, większość mieszkańców południowego Ashanu w ten czy inny sposób. Jej złota skóra i hebanowe włosy, nie wspominając o zamiłowaniu do luksusowych ubiorów i biżuterii, sprawiły że stała się atrakcją na dworach panów Wolnych Miast. To właśnie jej ekstrawagancki sposób życia, mimo wszystkich przeciwności, zwrócił na nią uwagę kapłanki Shalassy, która natychmiast zrozumiała, że Kalindra została naznaczona przez Smoczą boginię Wody. Pochłonęło wielebnej wężowej damie mnóstwo cierpliwości przekonanie Kalindry do odwiedzenia świątyni i zostania uczennicą, lecz w końcu jej to udało. Szczerze powiedziawszy młoda kobieta zmęczyła się próżnością swojego życia i była gotowa rozpocząć nowe.
Komentarz historyczny:
Kalindra jest nawiązaniem do bohaterki z gier Might and Magic 5 oraz Heroes of Might and Magic 2.


Mei-LienWyznawczyni źródeł+2 Duchy Źródła na tydzieńMniszkaOstateczny cios - Bohater otrzymuje premię +10% do obrażeń, kiedy atakuje wrogie oddziały, których wielkość spadła poniżej 30% pierwotnej liczby stworzeń.

Tajemny wzrok - Stworzenia Sanktuarium, które nie atakowały w danej turze, zyskują w kolejnej turze premię +28% do obrażeń (dodatkowe obrażenia mają charakter magiczny) i +28 do Ochrony przed magią.
Siła ataku1Obrona1Moc2Przywództwo1
Moc magiczna2Obrona przed magią3Mana50Przeznaczenie1
Piękna Mei-Lien była kształcona przez najlepsze kurtyzany w sztuce zabawiania dostojników Cesarstwa Nag. Uroda, poza i cięty dowcip Mei-Lien był dostrzegany przez wielu przywódców, w tym przez nagę daimyo, który dostrzegł jej obecność w najbardziej jak to możliwe respektowany sposób. Zwrócenie uwagi przez daimyo niemal kosztowało Mei-Lien życie, gdy została oskarżona o otrucię go. Uciekłszy do świątyni Perłowej Kapłanki, zgodziła się na przesłuchanie przez świętą wodę i została uznana za niewinną zbrodni. Rytuał podczas procesu, który otworzył jej umysł i wspomnienia przed przesłuchującymi ją sędziami, niemal zabił młodą kobietę. Zapadła w głęboki sen, który podobno trwał cały rok. Gdy Mei-Lien się obudziła, otrzymała błogosławieństwo od Shalassy, Smoczej bogini Wody: moc interpretacji snów. Są tacy, co twierdzą, że Wieczna Cesarzowa konsultuje się z Mei-Lien oraz tacy, którzy twierdzą, iż stała się jedną z najpotężniejszych szpiegów władczyni.


YugenMistrz magii wodyZwiększona skuteczność magii wody o 6%.MnichOstateczny cios - Bohater otrzymuje premię +10% do obrażeń, kiedy atakuje wrogie oddziały, których wielkość spadła poniżej 30% pierwotnej liczby stworzeń.

Tajemny wzrok - Stworzenia Sanktuarium, które nie atakowały w danej turze, zyskują w kolejnej turze premię +28% do obrażeń (dodatkowe obrażenia mają charakter magiczny) i +28 do Ochrony przed magią.
Siła ataku1Obrona1Moc2Przywództwo1
Moc magiczna2Obrona przed magią3Mana50Przeznaczenie1
Yugen został wyszkolony jako tancerz w cesarskiej kompanii Nariyi, Jedwabnych Falach. Te oddziały ludzi, złożone z ponad setki mężczyzn i kobiet, występują dwa razy do roku, gdy Wieczna Cesarzowa opuszcza swój niesamowity pałac pod powierzchnią oceanu, by odwiedzić prowincje na wyspach ponad nim. Ta prestiżowa kompania została zdziesiątkowana przez zabójców, z powodów wciąż nieznanych. Yugen był jednym z trzech ocalałych i został kapłanem Shalassy, by podziękować Smoczej Bogini Wody za swoje cudowne ocalenie. Wieczna Cesarzowa wciąż prosi ocalałe trio, by występowało dla niej raz do roku i jest to jedyna pora, gdy Yugen tańczy przed publicznością. Powiadają, że jego taniec jest tak smutny, iż nawet Smocze Węże płaczą, gdy on występuje.


ZhaoyuMistrzostwo lodowej zbroiBohater otrzymuje czar Lodowa Zbroja. Uzyskiwana za jego pomocą premia do Obrony przed magią jest o 10% większa.MnichOstateczny cios - Bohater otrzymuje premię +10% do obrażeń, kiedy atakuje wrogie oddziały, których wielkość spadła poniżej 30% pierwotnej liczby stworzeń.

Tajemny wzrok - Stworzenia Sanktuarium, które nie atakowały w danej turze, zyskują w kolejnej turze premię +28% do obrażeń (dodatkowe obrażenia mają charakter magiczny) i +28 do Ochrony przed magią.
Siła ataku1Obrona1Moc2Przywództwo1
Moc magiczna2Obrona przed magią3Mana50Przeznaczenie1
Zhaoyu pochodzi ze wschodnich wysp na Oceanie Nefrytowym i jest szczególnym potomkiem: jego ojciec, Sheng, był ludzkim kupcem, lecz jego matką była naga. Desperacko zakochany w kobiecie-wężu i chociaż byli rożnymi rasami, Sheng wyzwał na pojedynek ojca ukochanej, by uzyskać prawo poślubienia jej. Zginął jednak tragicznie podczas niego. Ukochana naga, ze złamanym sercem, ofiarowała swe życie Shalassie w zamian wskrzeszenie ludzkiego kochanka. Smocza bogini Wody zaakceptowała propozycję, lecz poruszona bezinteresownością jej miłości, poprosiła Ashę o wskrzeszenie ich obojga jako ludzkich dzieci. Dwadzieścia lat i wiele przygód zajęło, by połączyć dwoje kochanków, lecz Zhaoyu w końcu się narodził.
Komentarz historyczny:
Zhaoyu jest nawiązaniem do legendarnego chińskiego bohatera, zwycięzcy Bitwy o Czerwone Klify (do obejrzenia w chińskim filmie z 2008 roku "Trzy Królestwa").
© 2003-19 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VI". Redakcja, kontakt