Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj w komnatach Heroes VI!
rejestracjalogowanieRSSFB




Pytania zadane przez Colony of Gamers Xhanie


1. Ile w grze będzie frakcji?

5 frakcji. Ujawniliśmy już Nekropolię, Inferno i Przystań. Czwartą wyjawimy w tym tygodniu! Oczekujcie na więcej informacji.


2. Ile "poziomów" jednostek ma każda z frakcji? I czy różne ścieżki ulepszeń zostaną skreślone?

Będą 3 poziomy jednostek: 3 jednostki podstawowe, 3 jednostki elitarne i 1 czempion.
Będzie jedno ulepszenie dla stwora i żadnych wielokrotnych ścieżek.


3. Które ścieżki mechaniki gry zamierzacie pominąć? Czy zamierzacie odtworzyć styl gry starszych części (a jeśli tak, czy opieracie się na którejś z nich?) czy też próbujecie stworzyć nowy teren?

Heroes VI pozostanie wierny serii Heroes: strategii turowej z elementami RPG, miastami, rozwojem bohaterów, artefaktami, itd. Ale wprowadzamy też nowości jak system Strefy Kontroli, przebudowane drzewko umiejętności i wiele więcej.


4. W ostatniej dekadzie ukazało się wiele gier zainspirowanych HoMM-em, co robicie, by odróżniać się od takich gier jak Disciples czy King's Bounty? I co zamierzacie zrobić, by rozwinąć ten gatunek?

Heroesi zawsze byli liderami gatunku. Zamierzamy utrzymać tę pozycję. Już się różnimy od gier Discpiles czy KB. Skupiamy się na atutach serii. Naszym celem jest zainteresowanie nowych graczy poprzez stworzenie gry bardziej dostępnej, skupienie się na wyglądzie graficznym czy ulepszenie systemu RPG.


5. Rozgrywka wieloosobowa w poprzednich częściach serii często była problematyczna. Jakie zmiany wprowadzacie, by uczynić grę wieloosobową bardziej interesującą?

Na razie nie ujawnimy informacji o grze wieloosobowej. Zostanie to wyjaśnione kiedy indziej.


6. Czy gra zostanie wydana z generatorem map losowych? Jeśli tak, jakiego rodzaju opcje w nim będą?

Niestety nie, ponieważ skupiamy się na Edytorze Map, który jest bardziej potężny i łatwiejszy do zapoznania się niż ten z Heroes V, i chcemy go mieć gotowego wraz z grą.


7. Które elementy z poprzednich gier HoMM uważacie za "prawdziwe" i je pozostawiliście, a które uznaliście, że muszą być usunięte albo gruntownie przebudowane?

Za prawdziwe uznaliśmy:
- System turowy, "graj według swojego tempa";
- Unikatowe połączenie strategii, RPG i zarządzania;
- Epickie i zaczarowane uniwersum;
- Świat podzielony na wojujące frakcje.

Zrewidowaliśmy:
- Wzbogaciliśmy gracza o większą kontrolę nad rozwojem jego bohaterów i królestwa. Decyzje, które zależały głównie od przypadku, są teraz pod kontrolą gracza.
- Gdzie tylko możliwe, staraliśmy się ograniczyć mikrozarządzanie, by skupić się na decyzjach strategicznych wysokiej wagi.


8. HoMM V dodał kilka interesujących mechanizmów do Magii w postaci run krasnoludów czy krwawego szału orków. Istnieją jakieś plany, by to rozwinąć, czy może też istnieją jakiekolwiek plany, by rozwinąć poprzedni, tradycyjny system magii dla każdej z frakcji?

Raczej nie, system magiczny jest zunifikowany, oparty na historii świata Ashan i zorganizowany w szkoły żywiołów. Zamiast tego, wybraliśmy stworzenie unikatowych zdolności dla frakcji, by zwiększyć różnice między Mocą a Magią.


9. Mapy z kwadratami czy heksami?

Mapy z kwadratami z różnych powodów:

Można mieć większe jednostki ma polu bitwy.
Mechanikę bitew można łatwiej wyjaśnić szerszej publiczności, ponieważ odczuwa się ją bardziej jak szachy czy warcaby, niż grę wojenną.


10. Zdjęcia z gry ukazują jedynie złoto, drewno, rudę i kryształy jako surowce. Czy trzy inne "tradycyjne" surowce (klejnoty, rtęć i siarka) zostały usunięte z gry?

Tak, zostały. Obecnie mamy 4 surowce wliczając złoto.

Mieliśmy trzy główne powody, by to uczynić:

- Wprowadza to więcej strategii do gry. Na początku możecie myśleć, że jest to sprzeczność ale w poprzednich Heroesach każda frakcja musiała szukać specyficznego surowca i w ten sposób nie dbała za dużo o innego przeciwnika i jego kopalnie. Teraz, gdy każda frakcja szuka tego samego surowca, okupowanie kopalń będzie bardziej strategiczne, jako że zapobiegnie to pozyskiwaniu kluczowego surowca przez innych.

- Gry z dużą ilością surowców nie są grami strategicznymi, lecz bardziej ekonomicznymi. Jeśli przyjrzycie się Starcraftowi 2, ma on tylko w surowce. Gry jak Settlers VII (7 surowców) czy Civilization V (32 surowce!) mają ich znacznie więcej, jako że skupiają się na ekonomii.

- Jest to ułatwienie dla twórców map. Nie trzeba umieszczać wszystkich surowców zależnie od tego, jakie frakcje wybiorą gracze.

Cztery rzadkie surowce zostały połączone w jeden, nazwany "Kryształami Smoczej Krwi".

Ich pochodzenie związane jest z historią Ashanu. W Erze Mitycznej, gdy Asha i jej dzieci walczyły przeciw Urgashowi, smoczy bogowie rozlali swą krew po Ashanie, która następnie się skrystalizowała w źródła mocy zwane także Smoczymi żyłami.

Lud Ashanu nauczył się jak wydobywać i wykorzystywać dla celów magicznych te kryształy.


11. Dlaczego gra jest nazwana Might & Magic Heroes 6 a nie Heroes Of Might & Magic 6?

Dla Ubisoftu M&M jest nową, ważną marką, która zostanie bardziej zrzeszona w rozpoznawalne i tożsame uniwersum, by..., niż specyficzne serie. Dlatego, zdecydowaliśmy razem z zespołem marketingu strategicznego Ubi ujednolicić wszystkie tytuły na poziomie światowym i nazwać je "M&M..." zamiast "...of M&M". Nazwa M&M została stworzona dla naszych fanów i graczy, by być gwarancją uniwersum heroicznego fantasy, niesamowicie bogatego i głębokiego dla wszystkich gier z serii.


12. Możesz powiedzieć, które ze sklepów cyfrowych będą oferować grę?

Na razie nie, ale na pewno powrócimy do tej kwestii.


13. Ostatnie pytanie, które musimy zadać: czy możemy porozmawiać o jakichkolwiek planach na przyszłość RPG-ów Might & Magic?

Myślimy na innymi projektami pod nazwą Might & Magic, ale na razie nic nie możemy o nich opowiedzieć.







Colony of Gamers asks: Might & Magic Heroes VI Q & A


Ubisoft community developer Noémie "Xhane" Verpeaux was kind enough to take the time to answer our community's questions about the upcoming Might & Magic: Heroes 6.


Colony of Gamers - How many factions will there be in the game?

Noémie "Xhane" Verpeaux - 5 factions. We have revealed Necropolis, Inferno and Haven. We’re revealing the fourth one this week! Stay tuned for more info.


CoG - How many “levels” of troops will each faction have? And will there be multiple upgrade paths out of the box this time?

Xhane - You have 3 levels of troops in each faction: 3 Core units, 3 Elite units and 1 Champion unit.
You’ll have one upgrade per creature and no multiple paths.


CoG - What path do you intend to take the game mechanics down? Are you faithfully recreating the playstyle of the older games (and if so, is there one you're focusing on) or are you trying to forge new territory?

Xhane - Heroes VI stays true to the Heroes series: turn-based, strategy with RPG, town and hero management, artifacts, etc. But we are also bringing innovation like the Area of Control system, a revised skill tree and so much more.


CoG - There have been a lot of HoMM inspired games in the past decade, what will you guys do to differentiate from games like Disciples and King's Bounty? And what are you guys going to do that will further the genre?

Xhane - Heroes has always been the genre leader. We intend to keep this pole position. We are already different from Disciples or KB. We are capitalizing on the strengths of the series.
Our goal is to expand the audience by making the game more accessible, pushing the visual appeal and improving the RPG experience.


CoG - Multiplayer in previous installments of the series was often seen as problematic. What changes are you implementing to make multiplayer more engaging?

Xhane - For now, we are not revealing information on the multiplayer. It will be explained later.


CoG - Will the game ship with a random map generator? If yes, what sort of options will you have with it?

Xhane - Unfortunately no, because we are focusing on the Map Editor, which is much more powerful and flexible than in Heroes V and we want it ready for the game release.


CoG - Which things from previous HoMM games do you have to stay "true" to and which did you feel had to be either removed or heavily overhauled?

Xhane - We stayed true to:

The turn-based system, “play at your own pace” experience
The unique mix of Strategy, RPG and Management
The Epic and Enchanted Universe
The world split into warring factions

What we reviewed:
- We empowered the player with more control over the development of his Heroes and Kingdom. Choices used to be heavily based on random propositions, now the player
can forge his own path.
- When possible, we tried to reduce micro-management to focus on high level strategic
decisions.


CoG - HoMM 5 added some interesting Magic mechanics for the Dwarven runes and the Orcish blood magic. Are there any plans to elaborate on those, or are there any plans for expanding past the traditional magic point system for the base factions?

Xhane - Not really, the magic system is unified, based on the lore of the world of Ashan and
organized into elemental schools. Instead, we chose to create unique faction abilities and
expand the Might/Magic dichotomy.


CoG - Grid or hex maps?

Xhane - Grid maps for different reasons:

You can have bigger creatures on the battlefield
The battle mechanics are easier to explain to a wide audience because it feels more
like Chess of Checkers, less like a wargame.


CoG - Screenshots for the game show only gold, wood, ore and crystal as the resources. Have the other three “traditional” resources (gems, mercury, & sulfur) been cut from the game?

Xhane - Yes they have. We now have 4 resources, including gold.

We have three main reasons to have chosen this:
- This brings more strategy to the game. At first, you could think this is the contrary but
on former Heroes, each faction had his specific resources to look after and so did
not care much about the other guy and his mines. Now that every faction is looking
for the same resource, mines possession will be much more strategic as you’ll also
prevent the other to take this crucial resource.
- Games with a lot of resources are not strategy games but more management games.
If you look at Starcraft 2, they have 2 resources. Games such as Settlers VII (7
resources) or Civilization V (32 resources!!) have much more as they focus more on
management.
- It is much easier for map makers. You don’t need to put all resources depending on
which factions other players will choose.

The 4 rare resources have been combined into a single one, called “Dragon Blood Crystals”.

Its existence is linked with the history of Ashan. In the Mythic Age, when Asha and her
children fought against Urgash. The Dragon gods have shed their blood on Ashan, which
crystallized in power nexus, also called Dragon veins.

The people of Ashan have learned how to extract, and use, those crystals, for magic
purposes.


CoG - Why is it called Might & Magic Heroes 6 instead of Heroes Of Might & Magic 6?

Xhane - For Ubisoft, M&M is now an umbrella brand, which will be therefore more associated to an identifiable and identified universe, to “commandments” or “values”, more than to a specific game line-up. About that, we have decided with the strategic marketing team of Ubi to unify all titles on a worldwide level and to name them “M&M ….” instead of “….. of M&M”. The M&M tag becomes therefore for our fans and players the guaranty of a heroic fantasy universe, incredibly rich and profound for all the games series.


CoG - Can you say yet which digital storefronts the game will be available from?

Xhane - We can’t say yet but we’ll sure come back on that matter later on.


CoG - A final question we have to ask: can you discuss any plans for further mainline Might & Magic RPGs?

Xhane - We are thinking about other projects under the Might&Magic name but we can’t say anything more about it for now.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VI". Redakcja, kontakt