Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj w komnatach Heroes VI!
rejestracjalogowanieRSSFB




Pytania zadane producentowi HVI Erwanowi Le Bretonowi



1. M&M Heroes V ukazała się pięć lat temu. Czemu tak długo trwało pojawienie się Heroes VI?

[Erwan] Jest kilka powodów tak długiego okresu planowania - niektóre są czysto pragmatyczne, jak znalezienie doskonałego studia deweloperskiego, by zastąpić Nival. Jednakże główna przyczyna leży w długiej fazie koncepcyjnej. Długo dyskutowaliśmy o różnych uzupełnieniach formuły Heroesów, a czasem nawet z nimi eksperymentowaliśmy. Niektóre zatrzymaliśmy, inne nie. Heroes VI był dla nas "pracą z miłości", a gdy chcesz uzyskać prawdziwy klejnot, nie przejmujesz się czasem. Zauważ, że stworzenie gry na DS-a, Clash of Heroes, zajęło dwa lata, gdy zazwyczaj stworzenie gier na DS-a zajmuje od sześciu do ośmiu miesięcy.


2. Pozwól, że upewnię się: zatrzymaliście system turowy? Nadal będziemy mogli grać w trybie Hot Seat?

[Erwan] Heroes VI nadal jest grą turową, a Hot Seat pozostanie podstawowym trybem wieloosobowym.


3. Niektórzy gracze sądzili, że formuła Heroes V jest zbyt podobna do Heroes III. W jaki sposób Heroes VI będzie się różnił od poprzednich dzieł?

[Erwan] Heroes VI ma kilka niespodzianek w zanadrzu, powiązanych głównie z mapą przygód i wymiarem RPG (tworzenie i rozwój bohaterów). Mamy nadzieję, że fani będą zachwyceni naszym połączeniem znanych elementów (podstawowe mechanizmy Heroesów pozostały niezmienione) z nowościami.


4. Heroes V stworzył Nival. Dlaczego zmieniliście producentów przy Heroes VI?

[Erwan] Sprawdziliśmy możliwość stworzenia Heroes VI przez Nival, ale było trudno znaleźć wspólną wizję projektu. Co więcej, Nival tworzył Allods Online, olbrzymi projekt, który zabrał większość zespołu pracującego na Heroes V.


5. Dlaczego wybraliście Black Hole do stworzenia Heroes VI? Co wnieśli do projektu?

[Erwan] Mieli na koncie dwie wspaniałe strategiczne gry fantasy: Armies of Exigo i Warhammer: Mark of Chaos. Przy tej drugiej współpracowali blisko z firmą Games Workshop, więc wiedzieli, co znaczy tworzyć grę na podstawie konkretnej licencji. Posiadali też własny silnik gry, doskonały dla Heroes VI. Oczywiście, zaimponowali nam jako doświadczeni i utalentowani ludzie, na dodatek z pasją, już podczas pierwszego spotkania. Co więcej, potwierdzili te zalety podczas tworzenia gry! No i są wielkimi fanami serii Heroes. :)


6. Społeczności fanów Heroesów są bardzo aktywne i uaktualniają "listy życzeń" dla Heroes VI. Czy Ubisoft zapoznał się z tymi opiniami? Bardziej ogólnie, czy baczycie na opinie fanów?

Poza "kamerą": Oczywiście, że NIE.
[Erwan] Niemal od pierwszego dnia byliśmy w kontakcie z liderami i najbardziej aktywnymi członkami ogromnej społeczności fanów M&M. Na początku było to kilka nieformalnych e-maili i spotkań, co stopniowo przerodziło się w prywatne forum, na którym dyskutowaliśmy o wizji gry, jej mechanizmach i kierunku rozwoju stylu graficznego. Ich oświecające komentarze miały wpływ na niektóre nasze pomysły.


7. Skoro o stylu graficznym mowa, czy nadal współpracujecie z Oliverem Ledroitem?

[Erwan] Stworzył on nowe szkice specjalnie dla Heroes VI i nadal korzystamy z jego prac z Heroes V. Jego pomysły dotyczące wyglądu najbardziej widać w broni i pancerzu jednostek i bohaterów. Jeśli chodzi o ogólny styl graficzny w grze, to został stworzony we współpracy między Black Holem a Ubisoftem.


8. Heroesi są znani z doskonałej muzyki. Czy Rob King i Paul Romero nadal będą częścią projektu Heroes VI?

[Erwan] Muzyka jest ważną częścią Heroesów, więc skupiamy się na niej nawet bardziej niż poprzednio, ale o tym opowiem kiedy indziej.


9. Pomiędzy grami Heroes V, Dark Messiah i Clash of Heroes były mocne powiązania fabularne. Co z Heroes VI? Czy gra nadal będzie się rozgrywać w tym samym uniwersum?

[Erwan] Heroes VI dzieje się w Ashanie, światem który wiąże wszystkie gry Mocy i Magii od czasów Heroesa V. Jednak tym razem zabierzemy was w sam środek wydarzeń odbywających się 400 lat przed Wojną Królowej Izabeli i narodzinami Mesjasza Ciemności.


10. Jak będzie wyglądać kampania w Heroes VI? Czy będziemy musieli zagrać we wszystkie kampanie po kolei, tak jak w Heroes V?

[Erwan] W Heroes VI każda z kampanii powiązana jest z określoną frakcją. Są powiązane ze sobą, lecz mogą być rozgrywane oddzielnie, w dowolnej kolejności. Ukończenie ich wszystkich odsłoni "większy obraz za kulisami". :)


11. Czy możemy się spodziewać nowych frakcji i stworzeń w Heroesie VI?

[Erwan] W sprawie frakcji i rodzajów jednostek, Heroes VI ponownie będzie połączeniem znanych elementów z nowościami. Dla przykładu Przystań nadal jest w grze z kusznikami, rycerzami Świętej Światłości i aniołami, lecz także z nowymi stworzeniami, nie widzianymi w poprzedniej grze.


12. Czy gra będzie tylko na PC?

[Erwan] Heroes VI pozostanie tylko na PC. Jednakże rozważamy możliwość wersji na Maki.







The Q&A that has been answered by Erwan Le Breton, Producer of the game.


M&M Heroes V has been launched five years ago. Why did it take so long for M&M Heroes VI ?

[Erwan] There are several reasons for this long gestation period. Some pragmatic, like waiting for the perfect development studio to succeed Nival. However, the main cause lies in a long concept phase. We have discussed at length, and sometimes experimented, several additions to the Heroes formula. Some we kept, some we discarded. Heroes VI was to us a “labour of love”, and when you want to craft a precious gem, you don’t measure time. Consider that it took us 2 years to develop Clash of Heroes, a DS game, when it takes usually 6 to 8 months for most DS games to be developed.


Please reassure me : did you keep the turn-based rythm? Will we still be able to play in Hot Seat?

[Erwan]Heroes VI is still a turn-based game, and hotseat remains the basic multiplayer mode.


Some players thought that Heroes V formula was too much closer from Heroes III. How Heroes VI will be different from previous opuses ?

[Erwan] Heroes VI has several surprises up its sleeve, most linked to the adventure map and the RPG dimension (the heroes’ creation and evolution). We hope the fans will be excited by our mix of familiarity (the core Heroes mechanics are unchanged) and innovation.


Heroes V has been developed by Nival. Why did you change the developer for Heroes VI ?

[Erwan] We explored the possibility of a Nival-made Heroes VI, but it was difficult to find a common vision on the project. Moreover, Nival was developing Allods Online, a huge project that took away most of the team who had worked on Heroes 5.


Why did you choose Black Hole to develop Heroes VI? What did they bring on this project?

[Erwan] They had two great fantasy strategy games at their credit: Armies of Exigo and Warhammer: Mark of Chaos. For the latter, they worked very closely with Games Workshop, so they knew what it meant to develop a game within a specific franchise. They also had a solid in-house engine, perfect for Heroes VI. Obviously, they impressed us as experienced, talented and passionate people during our first encounter. Something they more than confirmed during the game’s development! Last, but not least, they are huge fans of the Heroes series :)


Heroes fan communities are very active and update detailled « wish lists » for Heroes VI. Did Ubisoft take these comments into account? More generally, do you consider fans opinions?

[Erwan] Almost since day 1 we have been in contact with the leaders and most active members of the massive Might & Magic fan community. At first it was a couple of informal emails and encounters, and it gradually evolved into a private forum, in which we discuss the game vision, its mechanics and its art direction. Already, their enlightened feedback has influenced some of our design ideas.


Regarding artistic direction, do you still collaborate with Olivier Ledroit?

[Erwan] He created new concept arts specifically for Heroes VI, and we still refer to the ones he made for Heroes V. His design ideas are mostly reflected in the heroes’ and creature’s armors and weapons. As for the general art style of the game, it was developed conjointly between Black Hole and Ubisoft.


Heroes is known for its soundtrack quality. Will Rob King and Paul Romero still be part of the Heroes VI project?

[Erwan] Music is an important part of the Heroes experience, so we have put even more of a focus on it than ever before, but we will tell you all about it later.


There were strong scenario links between Heroes V, Dark Messiah and Clash of Heroes. What about Heroes VI? Does the game still happen in the same continuity and universe?

[Erwan] Heroes VI is set in Ashan, the world that links all Might & Magic games since Heroes V. But this time we take you roughly 400 years before Queen Isabel’s war and the rise of the Dark Messiah.


How will the Heroes VI campaign look like? Will we have to play all campaigns in a precise order like in Heroes V?

[Erwan] In Heroes VI, each campaign is linked to a specific faction. They are interconnected, but can be played separately, in any order. Completing them all will reveal the “big picture behind the scene” :)


Can we expect new factions and new creatures in Heroes VI?

[Erwan] In terms of factions and creature line-ups, Heroes VI is again a mix of familiarity and innovation. For instance, Haven is still here, with its crossbowmen, its knights of the Holy Light and its Angels, but also with new creatures, unseen in a previous Heroes game.


Will it be PC exclusive?

[Erwan] Heroes 6 will remain a PC-game only. However, we’re considering a Mac version.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VI". Redakcja, kontakt